(.)
מרץ החורפי: מזג אוויר גשום ומושלג ברחבי הארץ
(צילום: עיריית צפת, עמיחי זליגר, רפאל נוה, המועצה האזורית גולן, מוטי פיאדה, ענת זיסוביץ, ראדי נג'ם)

רגע לפני המעבר לשעון קיץ, שלג לקראת סוף מרץ בהרי הגליל הגבוהים ובצפון רמת הגולן: היום (חמישי) קר וגשום. שלג ירד משעות הבוקר בחלקים מצפון הארץ ונערם בצפת, בצפון רמת הגולן, בגליל העליון באזור רכס רמים הר מירון והאזורים הגבוהים של מטולה. הגשם שהחל אתמול בצפון הארץ ובמרכזה התפשט והוא מלווה בברקים וברעמים.
מחר עדיין צפוי לרדת גשם, בעיקר בשעות הבוקר, ובערב הוא ייפסק. בשבת עדיין יהיה קר, אבל לא יירד גשם. מיום ראשון הטמפרטורות יתחילו לעלות בהדרגה.
(צילום: משי בן עמי)

7 צפייה בגלריה
שלג במרום גולן
שלג במרום גולן
בוקר מושלג במרום גולן
(צילום: עמיחי זליגר)
7 צפייה בגלריה
שלג במנרה
שלג במנרה
קיבוץ מנרה
(צילום: מוטי שי)
כמה כבישים ברמת הגולן נחסמו הבוקר לתנועה בגלל הצטברות שלג. המשטרה חסמה את כביש 989 בין מפל סער לנווה אטיב, כביש 99 נחסם בין צומת מפל סער למסעדה. כביש 98 נחסם בין צומת בראון למג'דל שמס. כביש 978 חסם בין צומת ווסט למסעדה. כביש 959 בין צומת ווסט לקלט וכביש 91 בין צומת השריון לעין זיוון.
ברמת הגולן החליטו לבטל את הלימודים בבתי הספר ילקוט הרועים ואביטל, וכן את ההסעות מיישובי צפון הגולן לבית הספר הר וגיא. כמו כן קראו במועצה האזורית גולן לתושבים להיערך לשינויים אפשריים גם בתחבורה הציבורית ובמערכת החוגים.
בעיריית צפת, למרות השלג, החליטו לקיים את הלימודים כסדרם מלבד בגני הילדים בשכונת הר כנען. ביישובי מועצת מרום הגליל הוחלט לקיים את הלימודים כרגיל. במועצה האזורית הגליל העליון הודיעו מראש כי הלימודים בבתי הספר באזור ההר יתחילו היום באיחור.
בחרמון ירדו אתמול עוד כ-5 סנטימטרים של שלג, והיום צפויים עוד כ-20 ס"מ. האתר יהיה סגור למבקרים. כוחות ההנדסה של אוגדה 210 נערכו עם כלים הנדסיים והחלו בפינוי כבישים במרחב רמת הגולן בעקבות השלג שנערם הבוקר. הכוחות צפויים להמשיך ולהיות בכוננות לפינוי שלגים לאורך כל סוף השבוע.
7 צפייה בגלריה
שלג באלוני הבשן
שלג באלוני הבשן
שלג באלוני הבשן
(צילום: יסכה דקל)
השלג המאוחר מדאיג את מגדלי המטעים בגליל ובגולן, החוששים שהקור יגרום נזק להתפתחות הפירות. בתקופת החורף, מנות גדושות של קור משפרות את איכות הפרי הצפוי, אולם כעת, נמצאים המטעים בפריחה ובאחרים כבר החלה חנטת הפירות. "שלג בתקופה רגישה כזו יכול לפגוע בקצב התפתחות הפירות או בפוטנציאל הגודל שלהם", אמר אחד המגדלים. "ישנם זנים, כמו שזיפים שהתפתחות הפרי תלויה בהאבקה, ובקור הזה הדבורים אינן פעילות. בזנים אחרים הפרחים לא נופלים והדבר עלול לגרום בעתיד לנזקים לפרי. אין למעשה שום מטע שקור כזה בעונה הזו טוב לו".
מי שמרוצים מאוד מההפתעה הלבנה הם כמובן אנשי התיירות, ובראשם אנשי אתר החרמון שמדברים כבר ללא חשש על פסח לבן.
בשירות המטאורולוגי אמרו כי המערכת החורפית, בעיצומו של מרץ, נחשבת חריגה - אך לא נדירה מאוד. תושבי הגולן מעידים כי שלג באוויר בתקופה זו אינו כה נדיר. הפעם האחרונה שבה ירדו שלגים בשליש האחרון של מרץ הייתה ב-2003, ולפני כן ב-1998. בשנת 2015, יש לציין, ירד בהרי הצפון שלג בחודש אפריל.
7 צפייה בגלריה
כוחות ההנדסה של אוגדה 210 מפנים את השלג
כוחות ההנדסה של אוגדה 210 מפנים את השלג
כוחות ההנדסה של אוגדה 210 מפנים את השלג
(צילום: דובר צה"ל)
7 צפייה בגלריה
חסימת כבישים בעקבות הקור
חסימת כבישים בעקבות הקור
חסימת כבישים בעקבות הקור
(צילום: דוברות המשטרה )
7 צפייה בגלריה
שלג בבוקעתא
שלג בבוקעתא
שלג בבוקעתא
הטמפרטורות החזויות היום והלילה: ירושלים 3-10, תל אביב 9-15, חיפה 8-10, קצרין 4-11, צפת 4-6, נצרת 5-10, טבריה 7-15, עפולה 5-13, בית שאן 7-15, לוד 7-15, אשדוד 8-15, באר שבע 4-16, עין גדי 14-21, מצפה רמון 4-10, אילת 11-22.
ישראל תעבור לשעון הקיץ הלילה, בין חמישי לשישי. בשעה 2:00 בלילה יוזזו מחוגי השעון שעה אחת קדימה ל-03:00. שעון הקיץ יסתיים השנה ב-30 באוקטובר.
פורסם לראשונה: 23:58, 23.03.22