בגבול הצפון נמשכים גם היום (ראשון) חילופי האש בין צה"ל לחיזבאללה. בשעות האחרונות דיווח צה"ל על כמה אירועים ביטחוניים בגבול לבנון, בזמן שהלחימה בעזה נמשכת זה היום ה-16.

הכותרת
בין ישראל, איראן והפלסטינים: הדילמה של מדינות ערב
30:45
משעות הבוקר תקף צה"ל שלוש חוליות מחבלים בגבול לבנון. חוליית מחבלים שניסתה לבצע ירי מלבנון לאזור היישוב זרעית הותקפה, וכן חולייה ששיגרה טילי נ"ט למוצב הר דב. החוליה השלישית ניסתה לשגר טילי נ"ט לעבר היישוב אביבים. אין נפגעים לכוחותינו ולא נגרם נזק. בסך הכול הותקפו ביממה האחרונה שבע חוליות מחבלים בגבול. בנוסף יורט כטב"מ שהתקרב מלבנון לשטח ישראל.
בצהריים הודיע צה"ל על תקיפת עמדה של חיזבאללה בלבנון, בתגובה לשיגור טילי נ"ט לישראל. בהודעה נמסר כי כלי טיס תקפו את העמדה בתגובה לשיגור טילי נ"ט למוצב ציפורן. כמו כן, מחבלים שיגרו טיל נ"ט לעבר המוצבים תורמוס ושושן. צה"ל הגיב בירי טנקים וארטילריה לעבר מקורות הירי.
2 צפייה בגלריה
לפי דיווח פלסטיני: תיעוד מהפצצות ישראליות בגבול לבנון
לפי דיווח פלסטיני: תיעוד מהפצצות ישראליות בגבול לבנון
תיעוד מהפצצות ישראליות בגבול לבנון שהופיע בתקשורת הערבית
2 צפייה בגלריה
דיווח פלסטיני: תיעוד מיירוט של כיפת ברזל
דיווח פלסטיני: תיעוד מיירוט של כיפת ברזל
יירוט הכטב"מ שהתקרב לגבול לבנון

חסן פדאללה, נציג חיזבאללה בפרלמנט הלבנוני, אמר על המתיחות בגבול הצפון: "חסן נסראללה עוקב שעה אחר שעה אחר התפתחויות בדרום לבנון ובעזה, ומפקח על ניהול הקרב מול מפקדי השטח. מסרתי למשפחות הקדושים מנסראללה ש'כל הקדושים הם בניו'. הוא מנהל בצורה ישירה את העימותים עם מפקדי השטח והיעדר ההופעות שלו בתקשורת זה חלק מניהול הקרב. כשהוא יראה שיש צורך, הוא יופיע".
"הלוחמים והמשפחות האיתנות עומדים בקו החזית כדי להגן על ארצנו ואדמתנו. לנו בלבנון אין ברירה אלא להגן על המדינה שלנו. האויב תכנן תוקפנות נגד ארצנו, אבל האמריקנים שקיבלו את ההחלטה בפועל דחפו את האויב לסגת, מחשש לתבוסה חדשה. האינטרס של לבנון ואנשיה הוא בראש סדר העדיפויות של ההתנגדות. האינטרס הוא למנוע מהאויב להשיג את מטרותיו בעזה".
פורסם לראשונה: 12:35, 22.10.23