הפרקליטות הגישה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד תושב אילת יזהר אמסלם (45), בגין רצח ששון מלכה (38) מטירת הכרמל לפני כחודש באילת. נער בן 14 שמצא את הסכין בקרקעית הים ודיווח על כך למשטרה, עזר לחוקרים להוכיח כי מדובר בכלי הרצח שבו השתמש בנאשם. בתיעוד מהזירה (בפתח הכתבה) נראה החשוד הולך בעקבות המנוח עם סכין בידו.
על פי כתב האישום, שהוגש ע"י עו"ד אסף בר יוסף מהפרקליטות, בין השניים פרץ ויכוח באתר קרוונים באילת, שבעקבותיו דקר אמסלם את מלכה דקירה קטלנית באמצעות סכין מטבח שפגעה בין היתר בליבו, והובילה למותו. החשוד נמלט מהזירה, הותיר את המנוח מתבוסס בדמו, ודיווח על הדקירה לחבר משותף של השניים. בהמשך השליך החשוד את הסכין לים.
2 צפייה בגלריה
תיעוד מצלמת האבטחה מרצח ששון מלכה ז''ל
תיעוד מצלמת האבטחה מרצח ששון מלכה ז''ל
הסכין ששימשה לרצח, ותיעוד החשוד בזירה
(צילום: דוברות המשטרה)
2 צפייה בגלריה
הזירה באילת
הזירה באילת
זירת הרצח באילת
(צילום: דוברות המשטרה)
יומיים לאחר הרצח הבחין, כאמור, נער בן 14 בסכין על קרקעית הים בעודו שוחה. הודות לדיווח של הנער, נתפסה הסכין ובאמצעות פעולות חקירה הצליחה המשטרה להוכיח כי מדובר בכלי הרצח. מפקדת אגף החקירות והמודיעין במשטרת מרחב אילת, סגן-ניצב חגית בן שאנן, אמרה: "מדובר באירוע חמור מאוד, בעקבות ויכוח סתמי מצא המנוח את מותו".
בכתב האישום צוין כי במעשיו גרם הנאשם בכוונה למותו של אדם, ושיבש מהלכי משפט בדרך של העלמת ראייה. כתב האישום מייחס לאמסלם ביצוע עבירות של רצח בכוונה ושיבוש מהלכי משפט. הפרקליטות ביקשה לעצור אותו עד לתום ההליכים המשפטיים המתנהלים נגדו. אמסלם, שהודה ושחזר בפני החוקרים את מה שאירע, טען שהיה שיכור בעת האירוע.
בחודש שעבר משפחתו של המנוח ששון מלכה מתחה ביקורת על התנהלות המשטרה, ואמרה כי "אנחנו מצפים לעשיית צדק מלא מול רוצחו של יקירנו ששון. התנהלות המשטרה בפרשת הייתה חסרת רגישות לכל אורך התהליך ומביישת. מודים מאוד לנער שגילה תושייה".