שר החוץ אלי כהן אמר הבוקר (יום ב') בריאיון ל-ynet Live כי "ההסכם עם סעודיה הוא בהישג יד". לדבריו, לארה"ב, שמתווכת בין ישראל לסעודיה, "יש מספר אינטרסים, ביידן רוצה להגיע לבחירות בנובמבר בשנה הבאה כשיש באמתחתו הישג מדיני משמעותי. בנוסף, שלום עם סעודיה יוביל ליציבות אזורית, יוריד את מחירי האנרגיה ויתרום לכלכלה".
כהן הוסיף כי "ההצעה הסעודית נמצאת על השולחן כבר יותר משנה. רק לפני כחודשיים הייתה התגבשות בהחלטה של ביידן לפעול לקידום הנורמליזציה, ומאז אנחנו רואים ביקורי בכירים אמריקנים באופן תכוף בריאד. יש גם אינטרס סעודי. תמיד מדברים על האינטרס הישראלי, מדינת ישראל תמיד חותרת לשלום, זה נכון. אבל גם האינטרס הסעודי הוא לא פחות". על דרישת סעודיה להקמת מתקן להעשרת אורניום בשטחה כחלק מעסקה לנורמליזציה עם ישראל, אמר כהן כי "אני יכול להבטיח דבר אחד - בהסכם שלום הביטחון של ישראל יגדל, זה כלל ברזל".
1 צפייה בגלריה
שר החוץ אלי כהן מסיבת עיתונאים ב מולדובה
שר החוץ אלי כהן מסיבת עיתונאים ב מולדובה
"יש גם אינטרס סעודי". כהן
(צילום: EPA/DUMITRU DORU)
על סיכויי ישראל להתקבל לתוכנית הפטור מוויזה לארה"ב, אמר כהן כי "הסיכוי הוא גבוה, ב-22 בספטמבר ארה"ב אמורה לעדכן שישראל עומדת בכל הדרישות והתנאים. כמה שבועות לאחר מכן אזרחי ישראל יוכלו להיכנס לאתר האינטרנט, לשלם 30 דולר ולקבל את האשרה המיוחדת. נסמן את התאריך 22 בספטמבר".
כהן התייחס גם למהפכה המשפטית ולחשש מפני פגיעה בכשירות בצה"ל, ואמר כי "צה"ל כשיר לבצע את כל המשימות כנדרש. במדינה דמוקרטית יש אי הסכמות אבל אסור לערב את צה"ל בוויכוחים פוליטיים". הוא טען כי "ראשי המחאה מפוררים את החברה בישראל. לא לגיטימי לדבר נגד ישראל בעולם. אי אפשר להיכנע לכל יחידה, זה להשתמש בכוח צבאי נגד הכוח הדמוקרטי".
על המאבק בתוך הקואליציה סביב החוק לפטור מגיוס לחרדים, אמר כהן כי "מה שמדברים עליו זה הסטטוס קוו שקיים בעשרות השנים האחרונות, זה מה שהחרדים רוצים. צריך לראות ביחד איך פועלים לשילוב יותר טוב שלהם בחברה. זה נכון חברתית, זה חשוב מאוד כלכלית. אפשר להגיע לפתרון. אנחנו חייבים להגיע להסכם עם החרדים בהסכמה רחבה. הממשלה הקודמת לא הצליחה להוביל דבר מול החרדים. בכפייה לא נוכל להגיע להסכם".