2 צפייה בגלריה
שיגור רקטות מהרצועה לעבר ישראל
שיגור רקטות מהרצועה לעבר ישראל
שיגור רקטות מהצרועה לעבר ישראל
(צילום: Jack Guez / AFP)
ברקע ההפחתה בשיגורי הרקטות מרצועת עזה, דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי הזהיר את הציבור הבוקר (יום שלישי) כי מדובר ב"בחירה של האויב, שמנסה להרדים אותנו". חרף מיעוט השיגורים לעבר תל אביב, שם לא נשמעו אזעקות מאז שבת, וכן באזורים אחרים בגוש דן, הגרי הדגיש כי לחמאס ולג'יהאד האיסלאמי "עדיין יש יכולות שיגור מעזה. אסור לגלות שאננות. ההגנה שלנו לא הרמטית".
דובר צה"ל קרא לציבור להמשיך להיצמד להנחיות פיקוד העורף. "גלו עירנות. האויב יכול לשגר רקטות ואנחנו מוכנים לזה גם בהגנה האווירית, אך זה תלוי גם באחריות שלכם", אמר.
הכותרת
צריך להתנתק מעזה לגמרי | היום שאחרי המלחמה עפ"י ליברמן
19:57
הגרי התייחס להמשך פעילות צה"ל ביום ה-18 למלחמה מול חמאס, ואמר כי חיל האוויר מתמקד בתקיפת "זירת הטרור בלב העיר עזה, ושכונות באזור הצפוני של הרצועה, בדגש על זייתון, ג'בליה וסאתי. בשכונות האלה תקפנו תקיפות מאוד משמעותיות לאורך הלילה, ואנחנו ממשיכים לתקוף באזורים של העיר עזה וסביבתה, שם החמאס מעבה את הכוחות שלו". דובר צה"ל קרא לתושבי הרצועה לנוע לדרום. "לביטוחונכם האישי, אנחנו בונים שם מאמץ הומניטרי שיאפשר תנאי קיום שם".
דובר צה"ל הוסיף כי במהלך הלילה הותקפו גם "מחבלי חמאס שנערכו לבצע פעולות טרור נוספות נגד העורף הישראלי וזה קרה במספר מוקדים". בנוגע לכניסה קרקעית לרצועה אמר הגרי כי "הלוחמים שלנו ערוכים בשטח, מוכנים ונחושים. הם ממשיכים להתאמן ליום פקודה". ברקע ההשתהות בטרם הכניסה הקרקעית, הגרי ציין כי "שבועות לחימה ארוכים לפנינו, נפעל בעיתוי המבצעי הנכון ביותר", אך ענה בתגובה לשאלה האם ייתכן שלא יתרחש תמרון קרקעי: "יש מכלול של שיקוליים אסטרטגיים ואופרטיביים. צריך להסתכל על האזור, על מאמצים נוספים בעזה, ובסופו של דבר יש הנחיה של הדרג המדיני, שצריך לממש".
2 צפייה בגלריה
דניאל הגרי
דניאל הגרי
"החזרת החטופים - בעדיפות עליונה". תא"ל הגרי
(צילום: דובר צה"ל)
עם התחממות המצב הביטחוני בגבול הצפון, שספג מאז תחילת המלחמה שיגורי מרגמות, טילי נ"ט והתקפות מצד חוליות מחבלים של חיזבאללה, דובר צה"ל אמר כי הלילה חוסלה חוליה נוספת שניסתה לשגר רקטות לעבר הר דב. "הכוחות בצפון מפעילים את חיל האוויר ויכולות נוספות. חיסלנו ביממה החולפת חמש חוליות מחבלים וכך נמשיך", אמר.
בהמשך דבריו הגרי בירך על השבת החטופות נורית קופר (80) ויוכבד ליפשיץ (85). "אנחנו שמחים על חזרתן, אך באותה נשימה אני רוצה להזכיר שבעליהן עדיין נמצאים בשבי חמאס. הם שניים מתוך 222 חטופים, בהם תינוקות ילדים וקשישים". הגרי ציין כי "הצוותים של צה"ל פעלו בנושא בהידוק עם המתאם גל הירש וכל גופי הביטחון". עוד אמר כי "למצרים יש תפקיד מפתח בסוגיית החטופים והנעדרים. אנחנו עובדים איתה בשיתוף פעולה ומודים לה. אנו מחויבים להשבת כל החטופים הביתה ונמשיך לקיים מאמצים. המשימה הזו היא בעדיפות עליונה".

הגרי תקף את הסרטון שהפיץ חמאס שבו נראות החטופות מקבלות מזון מהמחבלים כ"חלק מהטרור הפסיכולוגי נגד אזרחי ישראל אבל גם נגד העולם כולו. אסור לנו להתבלבל לרגע, זה סרטון ציני שלא יצליח להשכיח מאף אחד מאיתנו איך מחבלים רצחניים חדרו ב-7 באוקטובר לעוטף עזה. זה מעשה רצחני ונפשע, אנחנו לא נשכח ונמשיך להזכיר לעולם".
על מעורבתו של הממשל האמריקני במלחמה אמר דובר צה"ל כי "ארה"ב היא בת ברית של ישראל ויש לה מכלול של אינטרסים. יש לה הרבה מאוד ניסיון עם מלחמות בעיראק ואפגניסטן ואנחנו לומדים מהניסיון הזה. צריך לזכור, המלחמה שלנו היא על הגבול שלנו, היא לא אלפי מיילים ממדינת ישראל. אנחנו מדברים על הגבולות שלנו. אנחנו צריכים לחיות ביום שאחרי המלחמה כשאין עוד איום כזה כמו שהיה ב-7 באוקטובר, לכן זאת החלטה שאנחנו צריכים לקבל לבד, כי מדובר בביטחון מדינת ישראל".