עאישה זיאדנה, וויצ'אי קלפאט, ג'ימי גליינור פצ'קו. אלו שמותיהם של חלק מהחטופים שלא הופיעו תחילה בפוסטרים שנתלו כחלק מהמאבק להשבתם הביתה. יוזמה משותפת של תנועות "שוברות קירות" ו-"כאןתוקם" פועלת לאיתור המידע החסר על אודותיהם ולהפצת סיפוריהם - כדי שגם קולם יישמע.
3 צפייה בגלריה
פוסטרים של החטופים
פוסטרים של החטופים
פוסטרים של החטופים אלקאדי וקלאפט
(צילום: כאןתוקם)
"אנחנו נמצאות הרבה בשטח, מגיעות שוב ושוב לכיכר החטופים ולמאהל המשפחות, מנסות לשנן את הפנים והשמות של כל מי שמופיע על הפוסטרים", סיפרה נטע חממי טביב, פעילה בתנועת "שוברות קירות". "במסגרת הסיורים שביצענו בשטח ושיחות עם פעילות ושותפות, עלו הפערים, ונודע לנו על אותם חטופים שפרטיהם לא נמצאים במערכות וסיפורם לא נשמע", ציינה.
את המידע על אודות אותם חטופים הן אוספות במסגרת המיזם, דרך הודעות רשמיות של מדינות זרות ופרסומים בתקשורת הבינלאומית. תחילה ריכזו מאמץ באיסוף שמות, תמונות וגילים, וכעת הן פועלות לאתר את הסיפור המלא של כל אחד ואחת מהם. "יש ביניהם אנשים שהעלאת המודעות לסיפור שלהם היא חשובה עבורם - אבל אין מי שיילחם את המלחמה שלהם בארץ", סיפרה חממי טביב.
עד כה המיזם הצליח להדפיס פוסטרים של 25 חטופים וחטופות שחסרו עד כה, בעיקר באזורים מרכזיים שבהם החשיפה לכרזות היא גבוהה. "אלו תמיד אותן האוכלוסיות שמקבלות פחות יחס, שהמקום שלהן בחברה נדחק לשוליים. דרך הפעולה הזו אנחנו מדגישות את הכוונה שלנו ליצור מציאות המבוססת על ערכי שוויון וצדק", הוסיפה.
3 צפייה בגלריה
פוסטרים של החטופים
פוסטרים של החטופים
פוסטר שהופץ במסגרת המיזם
(צילום: כאןתוקם)
3 צפייה בגלריה
פוסטרים של החטופים
פוסטרים של החטופים
פוסטרים הנושאים את תמונותיהם של אברה מנגיסטו, השאם א-סייד וג'מעה אבו ע'נימה
(צילום: כאןתוקם)
"אנחנו מכירות ברמה האישית את ההזנחה המתמשכת הזו, חלקנו גדלנו בדרום או בעלות משפחה מהעוטף. זה מקומם שהמדינה לא דואגת לנושא הזה, ולכן החלטנו לפעול בעצמנו, לזעוק את זעקתם של אלה שקולם לא נשמע. כבר אין לנו ציפייה מהממשלה שתתפקד, אלא רק שאיפה להתגייסות של הציבור", סיכמה.
מלבד השמות שנוספו במסגרת המלחמה, המיזם הדפיס גם פוסטרים הנושאים את תמונותיהם של החטופים אברה מנגיסטו, השאם א-סייד וג'מעה אבו ע'נימה, המוחזקים ברצועת עזה כבר שנים. המיזם מגייס כספים להמשך פעילות הדפסת הפוסטרים. ניתן לתרום דרך הקישור.