נהג הסעות תלמידים מאחת המועצות האזוריות בצפון הארץ תועד מסמס בטלפון הנייד - תוך כדי נסיעה כשמאחוריו ילדים רבים. בעקבות התיעוד והחשד, מנהלי החברה זומנו לשימוע שייערך מחר בבוקר. עד אז, נמסר, "סוכם שהוא לא ייקח חלק במתן השירותים למועצה ולא יסיע את תלמידיה".
אורלי, אם לתלמידה בכיתה ז', סיפרה: "הבת שלי נסעה בבוקר לחטיבת הביניים, ובאמצע הנסיעה היא התקשרה אליי ואמרה לי, 'אימא, אני מפחדת, הנהג של האוטובוס מסמס בזמן הנסיעה ואני ממש מפוחדת". האם, המתגוררת בקיבוץ בצפון, היא זו שהעבירה את הדיווח למועצה האזורית ולמשטרה.
1 צפייה בגלריה
נהג הסעות תלמידים מסמס במהלך נהיגה
נהג הסעות תלמידים מסמס במהלך נהיגה
מתוך התיעוד: חשד כי נהג ההסעות סימס בנהיגה
"זו סכנת נפשות, חובה למנוע מנהג כזה את האפשרות להסיע תלמידים", היא אמרה בכעס, "אני ושאר ההורים מעדיפים להשאיר את הילדים בבית מאשר לתת להם לנסוע לבית הספר בידיעה שאנחנו מסכנים את חייהם. לא נשתוק. הסרטון הזה הפך לוויראלי בין כל התלמידים ביישובי המועצה, וכל הורה שצופה בסרטון נחרד מהעובדה שנהג מקצועי, שמסיע עשרות תלמידים, ממשיך לסמס כשהוא נוסע בכביש דמים, מהכבישים המסוכנים ביותר במדינה".
לדבריה, בשבועות האחרונים היא והורים נוספים התלוננו נגד נהגים אחרים שמסיעים את ילדיהם לבתי הספר, אולם התופעה לא נעצרה.
מהמועצה האזורית נמסר בתגובה: "פרטי המקרה החמור הובאו לידיעתנו לפני שעה קלה. מדובר בנהג המועסק על ידי קבלן חיצוני שמספק שירות היסעים למועצה, לאחר שזכה במכרז. הקבלן זומן לבירור דחוף בפני מנכ"ל המועצה מחר בבוקר, עד אז הוסכם שנהג זה לא ייקח חלק במתן השירותים למועצה, ולא יסיע את תלמידי המועצה. בנוסף, המועצה פנתה לכל חברות ההסעות שמספקות שירותים למועצה בדרישה לחדד את הנהלים, על מנת שאירוע מסוג זה לא ישנה".