ח"כ אבי מעוז, נציג מפלגת נעם בכנסת, אמנם הודיע על התפטרותו מתפקידו כסגן שר, אבל במפלגה ממהרים להרגיע את הרוחות ולהבטיח שזה לא יפגע בקואליציה. בריאיון לשרון כידון וישי שנרב סיפר מנכ"ל המפלגה, אלקנה באבד, על הציפיות מנתניהו, האכזבה מהקואליציה ורשימות הלהט"ב. האזינו לריאיון המלא.
במפלגת נעם לא מרוצים מהמצב הקיים, בעיקר מכך שלא קיבלו את הסמכויות שהובטחו להם. את האשמה, אגב, הם לא תולים בראש הממשלה בנימין נתניהו אלא בגורמים אחרים. "אנחנו לא מאשימים את נתניהו בעניין הזה, למרות שבסופו של דבר יש לו אחריות מיניסטריאלית, ואנחנו מצפים ממנו לפתור את הבעיה. אבל בהחלט, הפקידות עושה פה שמות בכל מהלך שאפשר להערים עליו ערמות של בירוקרטיות".
"אנחנו הודענו בפגישת המשא ומתן הראשונה, כשנפגשנו עם נתניהו והצוות, שאנחנו תומכים בממשלה מראש ללא תנאים מוקדמים. כך היה, כך יהיה, זה לא הולך להשתנות", הוסיף אלקנה. "ההליכה המשותפת שלנו עם נתניהו היא לא מאתמול. יש מחיר, נכון, אנחנו מבינים את זה. מצד שני, אנחנו גם לא בתדהמה".
1 צפייה בגלריה
אבי מעוז
אבי מעוז
אבי מעוז. "ההליכה המשותפת עם נתניהו היא לא מאתמול"
(צילום: שלו שלום)
"כל העקרונות שסיכמנו עליהם בהסכם אפשר לממש אותם בעזרת חוזרי מנכ"ל, נהלים של השרים, החלטות ממשלה, ואפשר לממש אותם בחקיקה", הוסיף באבד.
- ואם לא יקיימו אותם? "למה שלא יקיימו? כל הקואליציה, 95% מהקואליציה איתנו בסוגיות האלה, וזה יקויים. למה לא?".
באבד התייחס גם לרשימה של בכירים בתקשורת מהקהילה הגאה שנחשפה ב-ynet וב"ידיעות אחרונות", רשימה שערכו במפלגה – וטען כי לא היו דברים מעולם. "זה נחמד לפברק דברים ואחרי זה לשאול את מי שמאשימים אותו בכל מיני האשמות שווא אם הוא מצטער על זה או לא. אתם הרי יודעים שזה קשקוש בלבוש".
"לקחת שלוש כתבות מעיתונים שונים, לשים אותן על דף נייר ולהגיד לנו שזה נקרא להפוך רשימות שחורות זה בין מגוחך לילדותי", הוסיף. "אתה רוצה שאני אגיד לך שזו הוצאת לשון הרע ודיבה? נו, אני לא שם. אני לא עסוק כל היום בלתבוע עיתונאים, משעמם לי בחיים?".