אמיר אוחנה נבחר בצהריים (יום חמישי) ליו"ר הכנסת, בתמיכה של 63 ח"כים. אוחנה, היו"ר הראשון מקרב קהילת הלהט"ב, נשא לאחר בחירתו נאום שבו הבהיר כי חרף התבטאויות חברי הקואליציה, הכנסת לא תפגע בקהילה. אוחנה, שהודה בדבריו לבן זוגו אלון ולילדיהם דוד ואלה, הבהיר: "הכנסת הזאת, בראשות היושב ראש הזה, לא תפגע בהם ובאף ילד ואף משפחה. נקודה".

2 צפייה בגלריה
חברי הכנסת גפני ופרוש מרכינים ראש בזמן נאומו של יו"ר הכנסת הנכנס אמיר אוחנה
חברי הכנסת גפני ופרוש מרכינים ראש בזמן נאומו של יו"ר הכנסת הנכנס אמיר אוחנה
גפני ופרוש מרכינים ראש
(צילום: חזקי ברוך, ערוץ 7)
אוחנה אמר בנאומו כי "לפני שבע שנים נכנסתי לראשונה לכנסת, והנה זה עתה, בחרתם בי לתפקיד הרם של היו"ר, ראש הרשות המחוקקת שמייצגת יהודים, ערבים, סטרייטים, להט"בים, ובקיצור את כל אזרחי ישראל. אני מתחייב לעשות כמיטב יכולתי להיות ראוי לאמון שנתתם בי".
על רקע האמירות השנויות במחלוקת נגד להט"ב של חבריו לקואליציה, אמר אוחנה כי "אם יש נער או נערה שמסתכלים היום על ההשבעה כאן, דעו שלא משנה מי אתם או מאיפה אתם בכוחכם להגיע לאן שתרצו". בעת שאוחנה דיבר על קהילת הלהט"ב ועל בן זוגו, חברי הכנסת משה גפני ומאיר פרוש (יהדות התורה) הרכינו את ראשם.
מאוחר יותר, בהרמת הכוסית לכבוד אוחנה, שיבחו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר המשפטים יריב לוין את אוחנה על נאומו.
2 צפייה בגלריה
השבעת הממשלה ה-37 במליאת הכנסת
השבעת הממשלה ה-37 במליאת הכנסת
אוחנה, בן זוגו וילדיהם
(צילום: אלכס קולומויסקי, ערוץ כנסת)

בין אמירות אלו נמצאת הצהרתה של ח"כ אורית סטרוק (הציונות הדתית), שאמרה השבוע כי באמצעות התיקון המתוכנן לחוק האפליה, רופא יוכל שלא להעניק טיפול שנוגד את אמונתו. סטרוק ציינה: "יש לי חברים שהם להט"בים. אני לא מנכרת אותם ולא שונאת אותם, אבל אנחנו מגיעים לפעולות ספציפיות שהן אסורות על פי ההלכה".
חבר מפלגתה, שמחה רוטמן, אמר בנוסף כי בעל מלון דתי יוכל לבחור שלא לארח קבוצת הומואים, "אם הדבר מנוגד לאמונתו ופוגע ברגשותיו הדתיים". לדבריו, "הצעת החוק לא מבקשת לבטל את איסור האפליה הכולל, אלא אומרת שכשיש מניעה דתית של האדם מלבצע פעולה מסוימת, לא נכריח אותו לעשות משהו שמנוגד לאמונתו".
בנוסף, בשבוע שעבר נחשפו ב-ynet וב"ידיעות אחרונות" מסמכי הדרכה של מפלגת נעם מ-2019, בראשות ח"כ אבי מעוז, שבהם מסומנים בין היתר חוקרות פמיניסטיות, הומואים ולסביות בתקשורת, וגופים של משרד החינוך. מעוז טען הבוקר שמדובר בסך הכול ב"חומרים לחוגי בית" שבהם הרצו אנשי המפלגה על "ההשפעה במערכות ציבוריות שונות".