ברקע מחאות "יום ההתנגדות" נגד המהפכה המשפטית חבר הכנסת אלמוג כהן ממפלגת עוצמה יהודית, התייחס היום (חמישי) להפגנות ברחבי הארץ ואמר: "אני בעד מחאות, זו ציפור נפשה של הדמוקרטיה". עם זאת, בריאיון ל-ynet radio ציין: "המחאה היום בנתב"ג מסכנת חיים - זה משחק באש. שבוע שעבר הייתה נחיתת אונס בנמל, והיום רכבי כיבוי והצלה לא יוכלו להגיע לשם - זו אנרכיה".
ח"כ כהן הוסיף כי "חלק מהאנשים שמשתתפים בהפגנות הם מטובי בנינו, אבל גם למחאה יש גבולות". לדבריו, "אני אומר לאחים שלי שמפגינים - תזיזו את הקיצונים הצידה, הם לא שייכים אליכם". הוא טען: "אני מזהה את הפרצופים שלהם, אלו אנשים שביום שישי זורקים אבנים על חיילים. זו חבורה מאוד קטנה וקולנית של אנרכיסטים וחשוב לעשות את ההבדל בינם לבין המפגינים הנורמטיבים".
1 צפייה בגלריה
אלמוג כהן במליאת הכנסת
אלמוג כהן במליאת הכנסת
אלמוג כהן במליאת הכנסת
(צילום: שלו שלום)
ח"כ כהן סיפר בנוסף כי השתמש ברימוני הלם נגד מפגינים לפני כעשר שנים, במסגרת שירותו כלוחם יס"מ: "השתמשתי ברימוני הלם בהפגנה במרכז תל אביב ואני לא גאה בזה לרגע. במקרה שלנו הייתה בזיזה של חנויות והיינו צריכים לעצור את הדבר הזה. השתתפתי במאות פעילויות של הפרות סדר והפגנות - זה אף פעם לא מצטלם יפה".
כשנשאל כהן על הביקורת שנשמעת כלפי השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, בטענה שחורג מתפקידו, השיב: "המפכ"ל זה לא אדם שאפשר לכופף, זה לא אדם שאפשר להנחות. אני מדבר עם שוטרים ולוחמים מכל היחידות והם מבינים שיש פה רוח חדשה. ויחד עם זאת אני אומר - שוטרי וקציני משטרת ישראל הם לא אנשים שניתן לגרום להם לעבור על הנהלים, לא משנה מי".
ח"כ כהן התייחס גם לקריאות להידברות סביב המהפכה המשפטית, ואמר כי "אם באמת היה מנהיג אמתי במחנה של האחים האהובים והיקרים שלי בשמאל, הוא היה מגיע לשולחן. אם יצחק רבין היה חי היום, הוא היה אומר חבר'ה תעצרו הכל. אני מאמין שאייזנקוט וגנץ יעשו את זה".