5 צפייה בגלריה
קפה קפה בחיפה
קפה קפה בחיפה
התמונות מ"קפה קפה" בגרנד קניון
צו סגירה זמני וליקויים תברואתיים קשים באחד הסניפים של רשת בתי הקפה הפופולרית: ד"ר רנא שיבלי, סגנית רופאת מחוז חיפה, חתמה היום (שלישי) על צו הפסקה מינהלי למסעדת "קפה קפה" שבסניף גרנד קניון בחיפה.
בצו שפרסמה פורסמו הליקויים הרבים שנתגלו בביקורת שנערכה היום (שלישי), על ידי מפקח המחלקה לבריאות הסביבה, ובהשתתפות פקחים מהפיקוח העירוני של עיריית חיפה. "בביקורת זו נמצא שהעסק במצב תברואתי ירוד מאוד עם ליקויים חמורים המהווים סכנה מיידית לבריאות הציבור", כתבו, וציינו שהמסעדה פועלת ללא רישיון עסק.
בין היתר פורט כי "נצפו עשרות מקקים חיים בשטח הטיפול במזון במטבח; הפשרת מוצרי בשר מתבצעת במקרר של מזון גולמי ומזון מוכן למאכל יחדיו. תהליך ההפשרה שגוי ומתבצע בניגוד לתקנות; במקרר שבו מתבצע תהליך ההפשרה נשמרים מוצרי מזון גולמיים ומוכנים למאכל, דבר העלול לגרום לזיהום צולב. כמו כן, במקרר עובש רב, חלודה רבה, ניכר כי הוא לא נוקה זה זמן רב ונמצאו בתוכו מקקים מתים; נמצאו מוצרים פגי תוקף שאינם ראויים למאכל".
5 צפייה בגלריה
קפה קפה בחיפה
קפה קפה בחיפה
ליקויים תברואתיים קשים
5 צפייה בגלריה
קפה קפה בחיפה
קפה קפה בחיפה
המקררים במצב תברואתי ירוד מאוד
5 צפייה בגלריה
קפה קפה בחיפה
קפה קפה בחיפה
התמונות מהביקורת ב"קפה קפה" בחיפה
מלבד זאת נכתב כי "מתבצעת הכנה מראש לשימוש של מוצרי מזון בניגוד לתקנות (פסטה מ-31 באוקטובר, קינואה ועדשים מ-16 בדצמבר); סלטים ומוצרים רגישים כגון גבינות וסלטי טונה נשמרים מספר ימים ואינם ראויים למאכל; מקרר הסלטים אינו תקין ונמדדה בו טמפרטורה גבוהה מהמותר".
גם מצב המקררים ב"קפה קפה" שבסניף גרנד קניון רחוק מלהיות משביע רצון: "כלל המקררים שבשטח המטבח במצב תברואתי ירוד מאוד - לכלוך רב, עובש, מדפים חלודים, גומיות האטימה אינן תקינות. מוצרים רגישים, כגון גבינות, נשמרים ליד האש ונמדדה טמפרטורה של 26 מעלות במקום עד 4 מעלות כנדרש".
בביקורת נוספת הוציאה סגנית רופאת מחוז חיפה צו הפסקה מנהלי גם למסעדת "שווארמה הכוכבים" שברחוב ההסתדרות בחיפה.
מרשת "קפה קפה" נמסר בתגובה: "בביקורות שערכה הרשת בסניף, בגינן קיבל הזכיין התראות, לרבות משפטיות - בדבר עצירת פעילות הסניף ככל ולא יתוקנו ליקויים שאותרו, הגיע צו הסגירה ממשרד הבריאות.
"הרשת רואה בחומרה רבה צו זה, היא ממשיכה במיצוי הדין עם הזכיין ובמקביל פועלת בכל החזיתות הנדרשות לתיקון מיידי של כלל הליקויים. הרשת פועלת להחלפת ציוד ולקיום כל הנחיות גורם מקצועי חיצוני עמו היא עובדת באופן שוטף, היא חברת אפקטיב, שמתמחה בבטיחות במזון. עד לתיקון הליקויים יוותר הסניף סגור.
"אנו מצרים על אירוע שאינו מייצג את סטנדרט התפעול הגבוה עליו מקפידה הרשת בכל סניפיה, סטנדרט הנשמר על ידה כבר למעלה משני עשורים. הרשת תמשיך להקפיד על איכות המוצרים שמוצעים ללקוחותיה הנאמנים, שבריאותם ושביעות רצונם נמצאים בראש סדר העדיפות שלה, ותפעל בכל הערוצים המשפטיים כנגד כל מי שינהג אחרת".