כרמלה דן (80) מקיבוץ ניר עוז נחטפה לעזה עם נכדתה נויה (13), נערה עם צרכים מיוחדים שישנה עימה בליל שישי. כמה בתים הלאה בהמשך השביל נחטפו שני נכדים נוספים, סהר (16) וארז (11) שישנו עם אביהם עופר קלדרון (53).
2 צפייה בגלריה
עופר קלדרון
עופר קלדרון
עופר קלדרון
גלית דן, אימה של נויה ודודתם של סהר וארז, סיפרה כי בליל שישי אכלה עם אימה ארוחת ערב בקיבוץ כיסופים, לשם עברו לפני כחודשיים מניר עוז - מקום מגוריה של כרמלה. בהמשך הערב החליטה נויה לחזור עם סבתה לניר עוז ולישון עימה. סהר וארז, ילדיהם של הדס (אחות של גלית) ונכדיה של כרמלה, היו אף הם בביתם בניר עוז, עם אביהם עופר. באותו הזמן גם גלית, בן זוגה ובת נוספת היו תחת מתקפה בביתם.
בני המשפחה התעוררו ביום שבת בשעה 6:30 בבוקר לקול האזעקות - ונכנסו לממ"דים. בניר עוז אין אפשרות לנעול את הממ"ד, ולכן כל משפחה הייתה צריכה להגן על הדלת בגופה. בכיסופים המצב מעט יותר טוב - יש יתד, מוט ברזל. גלית כמעט זרקה אותו באחת הפעמים מפני שלא ידעה למה הוא משמש - אך לבסוף החליטה להשאיר אותו - מה שהציל את חייה ואת בני משפחתה.

בינתיים, המצב בניר עוז הרה אסון. הדס לבדה בביתה, נאבקת על שמירת הדלת ונשענת עליה בגופה. המחבלים נכנסים לביתה ויורים לכל עבר, אך משום מה לא מצליחים לחדור לממ"ד. הדס שומעת את היריות והצעקות הנוראיות שמחוץ לבית. היא מתכתבת עם ילדיה ובעלה לשעבר עד שהקשר מתנתק ב-8:30 בבוקר. היא תשהה בממ"ד יותר משמונה שעות עד שהצבא יבוא לחלץ אותה תחת אש כבדה, כשהמחבלים עדיין יורים מכל עבר.
גלית ובני משפחתה מחולצים מביתם כעבור 12 שעות. כשהדס מתפנה מניר עוז היא מבינה שילדיה, בעלה לשעבר, אחייניתה ואמה - לא איתה. אף אחד לא יודע מה עלה בגורלם. גופותיהם לא אותרו - גם לאחר שהצבא ביקר בביתם. כעבור שעות נצפה ארז בסרטון שפרסמו מחבלי החמאס מעזה - וכך הבינו בני המשפחה כי יקיריהם נחטפו.

מאז השעון עמד מלכת. אף אחד עדיין לא מעכל את הטרגדיה. מה לילדים ולשבי? מי שמע על חטיפת ילדים עם מוגבלויות? ומה יש לארגון טרור לעשות עם חטופה קשישה בת 80, חולה ותלויה בטיפול תרופתי יום-יומי?
המשפחה מודעת לכך שעם כל רגע שעובר, הסכנה לחיי בני המשפחה גוברת. בר קלדרון, אחיינו של עופר, סיפר ל-ynet Live על התחושות הקשות. "רואים את ארז נלקח על ידי מחבלים. אני לא מפסיק לחשוב על מה הוא עובר שם עכשיו, באיזה מקום הוא נמצא ואם מישהו מחבק אותו, דואג לו. אם הוא נמצא בכלל עם אבא שלו, עם אחותו, עם סבתא שלו. אין לנו שום מושג, אנחנו מנסים בכל הכוח לחפש".
הוא הוסיף: "לצערי יותר מדי קרובים אליי שהיו מנותקי קשר במשך שעות ארוכות התגלו כנרצחים ונמצאו במצב מחפיר. ועדיין, אנחנו מלאי תקווה ומנסים למצוא אופטימיות איפשהו בלב, עמוק בפנים, לגבי זה שהם יחזרו אלינו בשלום ושנוכל לחבק אותם שוב".