מיליוני אזרחים זכאים לתו הירוק לאחר שטרחו וקיבלו חיסון נגד נגיף הקורונה, למען בריאותם ולמען בריאות הסובבים אותם, אך יש מי שמוכנים לעשות מאמצים חריגים כדי לא להתחסן ובכל זאת לקבל את התו. ניסיון שכזה התרחש אמש (שבת) במתחם חיסונים של מד"א בפתח תקווה, כאשר ארבעה אנשים שנרשמו לקבלת החיסון הגיעו למקום אך נמלטו דקות לפני קבלת הזריקה.
הארבעה הגיעו למתחם החיסונים, כנראה כדי להירשם במחשבים כמי שחוסנו, ונכנסו לחדר שבו מקבלים את הזריקה. אך לאחר הרישום הם יצאו החוצה. הם עוררו את חשדו של חובש מד"א והוא שאל אותם לאן הם יוצאים. הם השיבו כי הם יוצאים לשירותים, אך יצאו לחלוטין מהמתחם וברחו. החובש דיווח על כך למשטרה. שניים מהם נתפסו ופרטיהם נלקחו. שניים אחרים הצליחו להימלט, אך פרטיהם ידועים ושמותיהם נמחקו מרשימת הזכאים לקבלת תו ירוק.
2 צפייה בגלריה
ניסיון זיוף התו הירוק בפתח תקווה
ניסיון זיוף התו הירוק בפתח תקווה
האזרחים שניסו לזייף את התו הירוק בפתח תקווה
"מד"א מודעים לניסיונות מעין אלו והצוותים ערניים", נמסר מדוברות מד"א, "אמש הודות לתושייתו של חובש מד"א במתחם החיסונים נמנעו מקרים של זיופים של אנשים שלמרות שלא התחסנו היו נכנסים למקומות בהם נדרשים להציג תו ירוק".
מדובר בתופעה של מתנגדי חיסונים שמבקשים לקבל את התו הירוק אך בוחרים שלא להתחסן. לפני כשבוע וחצי הגישה הפרקליטות לבית משפט השלום בפתח תקווה כתב אישום נגד אנדרגה אלמייהו (29) מנתניה בגין זיוף ומכירה של התו הירוק. על פי כתב האישום, אלמייהו הציע דרך אפליקציית טיקטוק שירות של זיוף התו וגבה 200 שקלים עבור כל תעודה מזויפת.

2 צפייה בגלריה
עד שלוש שנות מאסר על עבירת זיוף
עד שלוש שנות מאסר על עבירת זיוף
עד שלוש שנות מאסר על עבירת זיוף
(צילום: שמיר אלבז, AFP, gettyimages)
כתב אישום הוגש גם נגד ארז נחשון (51) מאלעד, נגד בתו אביה נחשון (19) ונגד אוריאל פוזנר (24) מבית שמש, מכיוון שפנו לנאשם כדי לקבל ממנו את תעודות ההתחסנות המזויפות. אלמייהו מואשם בעבירות של זיוף בנסיבות מחמירות, ניסיון קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מעשה העשוי להפיץ מחלה, זיוף ועבירות נוספות.
על פי החוק העונש על עבירת זיוף יכול לנוע בין שלוש שנות מאסר לחמש שנות מאסר. מי שמשתמש בתעודה מזויפת יכול להיות מואשם בעבירה של קבלת דבר במרמה.