הבית הלבן הודיע אתמול (יום חמישי) כי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נדבק בנגיף הקורונה. לפי הבית הלבן הנשיא האמריקני בן ה-79 פיתח תסמינים קלים מאוד, ונוטל תרופה לקורונה בשם פקסלוביד. בהודעה נמסר שביידן נמצא בבידוד בבית הלבן, וממשיך לבצע את חובותיו כנשיא.
רופאו של ביידן דיווח אחר הצהריים שהנשיא סובל מנזלת, שיעול יבש ועייפות, ושהתסמינים שפיתח החלו שלשום. לאחר מכן פרסם הנשיא האמריקני ציוץ בטוויטר שבו כתב שהוא מרגיש טוב, והודה על הדאגה לשלומו. ביידן צירף תמונה מהבית הלבן שבה הראה שהוא ממשיך לעבוד כרגיל.
4 צפייה בגלריה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן מקנח את האף בזמן ביקורו ב בית הנשיא ירושלים
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן מקנח את האף בזמן ביקורו ב בית הנשיא ירושלים
ביידן מקנח את האף בביקורו בבית הנשיא בירושלים. רופאו סיפר: סובל מנזלת, שיעול יבש ועייפות
(צילום: AFP)
ביידן, שמחוסן לקורונה וקיבל ארבע מנות של החיסון - ישהה בבידוד בבית הלבן עד שיימצא שלילי לנגיף. ג'יל ביידן, רעייתו של הנשיא, ערכה בדיקה ונמצאה שלילית לקורונה. הגברת הראשונה הגיעה אתמול אחר הצהריים לביקור בבית ספר בדטרויט ונשאלה על מצבו של הנשיא. ביידן, שעטתה מסכה, אמרה לכתבים שלפני זמן קצר היא שוחחה עם בעלה בטלפון. "הוא בסדר, הוא מרגיש טוב", אמרה להם.
הנשיא הצליח עד כה לחמוק מהתפרצויות של קורונה בקרב אנשי הבית הלבן ועובדי הממשל האמריקני. בחודשים האחרונים, על רקע התפשטות זן האומיקרון, נדבקו בנגיף בין השאר סגניתו של ביידן קמלה האריס וד"ר אנתוני פאוצ'י - היועץ של הבית הלבן למאבק במגפה.
ביידן חזר לארה"ב בתחילת השבוע מביקור במזרח התיכון, שבמהלכו ביקר בישראל ובסעודיה.
4 צפייה בגלריה
הצהרה הצהרת ירושלים ל שותפות אסטרטגית ארה"ב ארצות הברית ישראל מסיבת עיתונאים ג'ו ביידן נשיא ביקור יאיר לפיד ראש הממשלה
הצהרה הצהרת ירושלים ל שותפות אסטרטגית ארה"ב ארצות הברית ישראל מסיבת עיתונאים ג'ו ביידן נשיא ביקור יאיר לפיד ראש הממשלה
ביידן עם יאיר לפיד בביקורו בישראל בשבוע שעבר
(צילום: רויטרס )
בחודשים האחרונים הגדיל ביידן את מספר הנסיעות שלו וחידש את השתתפותו באירועים רבי משתתפים - שבהם לא כל הקהל ערך בדיקת קורונה. ב-30 באפריל, בסעודת כתבי הבית הלבן, נאם ביידן בפני יותר מ-2,600 אורחים ואמר שהוא מודע לסיכון שכרוך בקיום אירועים המוניים. "אני יודע שיש הרבה שאלות אם אנחנו צריכים להתאסף כאן הערב בגלל הקורונה. ובכן, אנחנו כאן כדי להראות למדינה שלנו שאנחנו עוברים את המגפה הזאת".
גם קודמו של ביידן בתפקיד, דונלד טראמפ, נדבק בקורונה. טראמפ נדבק בנגיף באוקטובר 2020, כחודש לפני הבחירות, בתקופה שבה החיסונים לקורונה טרם היו בשימוש והטיפול התרופתי בנגיף היה מוגבל בהשוואה להיום. הוא אושפז במשך שלושה ימים בבית החולים הצבאי וולטר ריד.
4 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן מנת חיסון שנייה נגד נגיף קורונה ניוארק דלאוור
ג'ו ביידן מנת חיסון שנייה נגד נגיף קורונה ניוארק דלאוור
ביידן מקבל את החיסון לקורונה. מחוסן בארבע מנות
(צילום: רויטרס)
הפרסום על ההידבקות של ביידן בקורונה מגיע בצל התהייה אם בכוונתו להתמודד על כהונה נוספת בבחירות לנשיאות שייערכו ב-2024. ביידן יהיה בנובמבר בן 80, וכבר עם כניסתו לבית הלבן היה הנשיא המבוגר בתולדות ארה"ב. חלק מיריביו במחנה הרפובליקני מקדמים בקדחתנות את התפיסה שלפיה הוא אינו בריא ואינו צלול דיו, והם ניצלו לשם כך כמה פליטות פה שסיפק מאז כניסתו לתפקיד, כולל כמה שבהן תיאר לכאורה אירועים מעברו שכלל לא התרחשו.
בהצהרה תמוהה במיוחד אמר אתמול ביידן שבמקום הולדתו, קליימונט בלדאוור, יש מתקנים רבים לזיקוק נפט שגרמו לזיהום רב וציין: "זו הסיבה שלי ולעוד כל כך הרבה אנשים אחרים שגדלתי איתם יש סרטן". בעקבות דבריו של ביידן נאלץ הבית הלבן לפרסם הבהרה, שבה מסר כי הנשיא התכוון לטיפול נגד סרטן העור שקיבל לפני שנכנס לתפקידו. לפני שהפך לנשיא צלח ביידן כמה הסרות של גידולים סרטניים בעורו, ובדו"ח על מצבו הבריאותי משנת 2021 כתב רופאו כי הוא עדיין נמצא תחת מעקב בחיפוש אחר נגעים חדשים. בדו"ח צוין כי לפי שעה אין חשד לנגעים סרטניים נוספים בעורו.
פורסם לראשונה: 17:25, 21.07.22