משט סיוע טורקי לעזה: כמעט 14 שנים אחרי אירועי ה"מאווי מרמרה", הספינה הטורקית שהשתתפה במשט לעזה ונעצרה על ידי לוחמי שייטת 13 – במה שהסתיים בעימות שבו נפצעו עשרה לוחמי צה"ל, ונהרגו תשעה מהפעילים הטורקים שהיו על הספינה – מחר צפוי לצאת משט נוסף לרצועה.

המשט הנוכחי מתוכנן לשאת סיוע מ-12 מדינות לתושבי רצועת עזה, וכמו בפעם הקודמת מכריזה טורקיה שמטרתו כפולה: לסייע לתושבי הרצועה, ולשבור את המצור הישראלי עליה.
מי שעומד מאחורי המשט הוא בולנט ילדרים, אחד מבכירי ארגון הסיוע וזכויות האדם הטורקי ה-IHH, והוא צפוי לצאת לדרכו בתיאום מלא עם שלטונות טורקיה, כשהנשיא, רג'פ טאיפ ארדואן, מעודד את המהלך, וגם ראש המודיעין הטורקי מעורב בסידורי ההפלגה, במטרה למנוע פגיעות בנוסעים.
1 צפייה בגלריה
אנדרטת אירועי המרמרה בעזה
אנדרטת אירועי המרמרה בעזה
אנדרטה למשט המרמרה ברצועה - לפני שהוחרבה במלחמה
(צילום: דובר צה"ל)
לקראת המשט כינס ילדרים מסיבת עיתונאים שבה פירט כי המשט יכלול ספינה לובית שתצא מנמל מוסראטה; ספינה לבנונית שתצא מצידון; ועוד ספינה טורקית "מאחד מנמלי טורקיה". התוכנית היא שהספינות יפליגו לנמל אל-עריש המצרי וימשיכו ממנו לרפיח.
הספינות יישאו הן ציוד סיוע הומניטרי והן עיתונאים ו"פעילי שלום" מטורקיה, קנדה, דרום אפריקה, ספרד, ארה"ב, מלזיה ושוודיה. "אף אחד לא ישב בשקט וישתוק על מה שישראל עושה בעזה: רצח עם", אמר ילדרים. "חייבים להציל את עזה ואת תושביה מהאכזריות של המלחמה הנוראה".