חמאס וחיזבאללה הסכימו לבצע "פלישה קרקעית מקיפה" לישראל אחרי מבצע "שומר החומות" ב-2021, לאחר שגילו בעימות זה "פערים בביטחון ישראל", שיאפשרו למחבלים לפלוש מצפון ומדרום ולבצע תקיפות קרקעיות ברקע שיגורי טילים. כך אמרו היום (שני) גורמים בחמאס לרשת הסעודית "א-שרק".
הגורמים טענו כי חרף ההיערכות של שני ארגוני הטרור לתוכנית הפלישה המקיפה, בחיזבאללה הופתעו מתזמון המתקפה של חמאס ב-7 באוקטובר, ולנוכח הגיבוי הצבאי מצד ארה"ב, ארגון הטרור הלבנוני "העדיף לסגת כדי להימנע מהרס, והחליט להשתתף במלחמה באופן סמלי".
1 צפייה בגלריה
תיעוד פלסטיני: הגדר פרוצה בדרום רצועת עזה
תיעוד פלסטיני: הגדר פרוצה בדרום רצועת עזה
תיעוד פריצת הגדר ב-7 באוקטובר

הגורמים בחמאס תיארו כי במסגרת הפלישה המתוכננת ארגוני הטרור היו אמורים "לשבש את פעילות צה"ל ומוסדות המדינה", כשמטרתם היא "לאלץ את ישראל לסגת מהגדה המערבית עד לגבולות 1967, כולל ירושלים המזרחית". הבנות אלו, לטענתם, קבעו שלוחמי חמאס יפלשו לישראל מדרום, אנשי חיזבאללה מצפון וכוחות עזר יפלשו מסוריה, בליווי פגיעות של חיזבאללה באתרים רגישים בישראל, בהן תחנות חשמל ומים ושדות תעופה, באמצעות טילים מדויקים.
כאמור, לפי הדיווח, מחבלי חמאס וחיזבאללה החלו להיערך לתוכנית הפלישה המקיפה הזו לאחר מבצע שומר החומות, אך כשחיזבאללה הופתע מתזמון מתקפת הפתע של חמאס ב-7 באוקטובר, הוא העדיף להמתין ולראות את תגובות המערב למתקפה מסוג זה.
לפי המקורות, כשחיזבאללה הבין שארה"ב העבירה לאזור נושאות מטוסים וספינות קרב נוספות, "הוא העדיף לסגת כדי להימנע מהרס, והחליט להשתתף במלחמה באופן סמלי". לכן, לטענתם, ארגון הטרור הלבנוני "מעסיק" מאז 7 באוקטובר את הכוחות הישראליים באמצעות עימותים מוגבלים איתם בדרום לבנון, שאתמול הובילו למותם של ברק איילון ואימו מירה מטיל נ"ט שפגע בביתם בכפר יובל.