כומר מברזיל נאשם בעבירות מין בחמישה נערים במנזר ירושלים. פרקליטות המדינה הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בירושלים כתב אישום נגד איש הדת טיאגו קרדוזו, אזרח ברזיל בשנות ה-30 לחייו, בגין מעשים מגונים בחמישה קטינים. הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להורות על מעצרו עד לתום ההליכים.
על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד עפרי מלצר מפרקליטות מחוז ירושלים (פלילי), קרדוזו - שהגיע לארץ במסגרת לימודי כמורה - היה בקשר עם נערים שהשתייכו לקהילה של הכנסייה הקתולית בירושלים. הוא נהג להזמין אותם לבלות ולישון במנזר "האחיות ציון" שבו התגורר בעין כרם, וביצע בהם מעשים מגונים.
1 צפייה בגלריה
ישראלי במעצר, אילוסטרציה
ישראלי במעצר, אילוסטרציה
מספר תלונות הוגשו - והכומר נעצר. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
באחד מהמקרים, התיידד קרדוזו עם אמו של נער שבביתם היה מגיע להתארח, בעוד שהקטין היה מגיע אליו לביקורים במנזר. במהלך אחד מהביקורים של הקטין במנזר הוא צפה עם הנאשם בסרט, ובמספר הזדמנויות ניסה קרדוזו ואף ביצע בו מעשים מגונים. בביקור נוסף של הנער במנזר ביצע בו הנאשם מעשה מגונה בכוח, בעת שהקטין ניסה להרחיק אותו ממנו. במקרה אחר, במהלך ביקור במנזר של ארבעה נערים כבני 14-12, ביצע בהם קרדוזו מעשים מיניים בזמן ששהו בסלון במנזר.
לפי המשטרה, התקבלו לאחרונה תלונות נגד הנאשם, שהעלו חשד לביצוע העבירות שמיוחסות לו. "כבר בתחילת החקירה נאספו על ידי החוקרים ואנשי מקצוע עדויות ובוצעו פעולות חקירה מקצועיות נוספות, שבמסגרתן הוצא צו מעצר נגדו", נמסר.
ב-18 בפברואר נעצר קרדוזו, וביום שלמחרת הוארך מעצרו. "במהלך ימים אלו המשיכו החוקרים בביסוס הראיות נגדו, תוך המשך איסוף עדויות ובדיקת מכשירו הסלולרי, בכפוף לצו חדירה שניתן מבית המשפט", נמסר. "בתוך מכשיר הטלפון איתרו החוקרים תכנים בעלי אופי מיני- פדופילי".
כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות של מעשה מגונה, מעשה מגונה בכוח ומעשה מגונה בקטין שטרם מלאו לו 16. במשטרה פונים לציבור כדי שכל מי שנפגע ממעשיו של קרדוזו יפנה לתחנת המשטרה הקרובה למקום מגוריו וידווח על כך. "משטרת ישראל תמשיך לחקור ביסודיות עבירות מין, במיוחד כשאלו מבוצעות תוך פגיעה בקטינים וחסרי ישע, במטרה למצות את הדין עם אותם עברייני המין באשר הם", נמסר.