המשטרה עצרה הבוקר (ראשון) ראש ארגון פשע מוכר ממרכז הארץ, בשנות ה-40 לחייו. זאת בהמשך לחקירה שמתנהלת ביחידת יאחב"ל בלהב 433. מהמשטרה נמסר כי הוא חשוד במעורבות במספר אירועים פליליים במסגרת סכסוך בין ארגוני פשיעה, שאירעו בתחילת השנה ובשבוע שעבר, בהם זריקת רימון בחולון בשבוע שעבר, ובמעורבות בפיצוץ מטען ברמת אפעל לפני כחודש.
2 צפייה בגלריה
להב 433
להב 433
להב 433. ארכיון
(צילום: נדב אבס)
מהמשטרה נמסר בנוסף כי בתום חקירתו ובהתאם להתפתחויות, יובא החשוד להארכת מעצר בבית המשפט. במסגרת אותו סכסוך, הושלך בחודש שעבר רימון לעבר ביתו של ראש ארגון פשע מתחרה בסביון. אותו ראש ארגון לא נכח בבית בעת השלכת הרימון, אך אשתו וילדיו כן. לא היו נפגעים בתקרית, אך כמה כלי רכב ניזוקו.
ההסלמה החלה כמה ימים לפני כן, עם פיצוץ מטען ברכב ברחוב ברודצקי בצפון תל אביב, שכוון לאחד מאנשי הארגון המתחרה. כעבור כמה שעות, רימון רסס נזרק לעבר חצר בית בראשון לציון, שבו מתגורר עבריין שהואשם בניסיון חיסול אחיו של החשוד שנעצר הבוקר.
תגובה זו הגיעה כעבור פחות מיממה, כאשר רעולי פנים הגיעו לרחוב מבואות בסביון, בית מגוריו של ראש ארגון הפשע המתחרה, וזרקו רימון לעבר ביתו. כאמור, פיצוץ הרימון גרם נזק לכמה כלי רכב שחנו בחזית הבית.
2 צפייה בגלריה
זירת הפיצוץ בתל אביב
זירת הפיצוץ בתל אביב
זירת פיצוץ המטען בצפון תל אביב בחודש שעבר
(צילום: הצלה)
החשודים נמלטו מהמקום, ככל הנראה באמצעות אופנועים. במשטרה מעריכים כי עבריינים המזוהים עם החשוד שנעצר הבוקר הם שאחראים להשלכת רימון הרסס, כנקמה על ניסיונות החיסול והפגיעה בבכירי ארגונו. גורם בכיר במשטרה אמר ל-ynet כי "החשש שלנו הוא שחפים מפשע ייפגעו. אנחנו יושבים עליהם".
גם בחלוף השנים, במשטרה מוטרדים מהתרחיש הגרוע ביותר, שהתממש בשנת 2003, אז נהרגו שלושה בני אדם ונפצעו כמה עוברי אורח בפיצוץ בלב תל אביב. מדובר היה בניסיון התנקשות בעבריין זאב רוזנשטיין, מי שכונה בזמנו "היעד מספר אחת" של המשטרה.
בתחילת החודש שעבר פרקליטות מחוז תל אביב הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד שבעה נאשמים תושבי המרכז, "חיילים" של ראש ארגון הפשע המתחרה, בגין ניסיון לרצוח את החשוד שנעצר הבוקר ומקורב לו.