בעוד ימים אחדים ייכנס נציג מפלגת נעם, ח"כ אבי מעוז, לתפקידו במשרד החינוך ויקבל שליטה על היחידה לתכניות לימודים חיצוניות. כעת שורה של מסמכי הדרכה של נעם שנכתבו בסוף 2019 חושפים את הדרך שבה המפלגה מזהה את יריביה, את קשריהם, ועוסקת בסימון ספציפי של אנשים – לא פוליטיקאים או נבחרי ציבור – שמפריעים לחזון שלה.
לדוגמה, "תקציר" על תפיסת המגדר בצה"ל. הוא טוען להשתלטות "פמיניסטית רדיקלית" על הצבא. אלה עמדות ידועות של נעם. בתחתית המסמך מופיע קטע על "הצוות הסודי של היוהל"ן" (יועצת הרמטכ"ל לענייני נשים) - וכולל זיהוי, ציון שמות ואף תמונות של מעורבות ב"צוות הסודי":
הנה הציטוט מהמסמך: "מעקב רצוף אחר פעילות יוהל"ן בין השנים 2001 ל-2013 חושף את המעורבות של החוקרות הבאות במחקרי יוהל"ן: ד"ר אורנה ששון-לוי, פרופסור נעמי חזן, פרופסור חנה נווה, ד"ר אורית קמיר, פרופסור פרנסס רדאי, ד"ר אסתר הרצוג וד"ר דיאנה דולב. כולם נשות שמאל קיצוניות ופעילות בארגונים כאלה". ואז מופיעה גרפיקה עם תמונותיהן של הנשים הללו. מיותר לציין שעבור נעם, כל שמאל הוא שמאל קיצוני; אין לי מושג אם החוקרות המכובדות הללו מגדירות עצמן כך, או אם יש קשר בין פתקי ההצבעה שלהן ובין מחקריהן.
"כל דהירת שילוב הלוחמות הנמשכת בעוצמה כיום מתרחש בעקבות חבורת הנשים הזו", לשון אנשי נעם במסמך הפנימי שלהם. שוב, שימו לב למילים: "חבורת הנשים הזו".
2 צפייה בגלריה
המסמכים הפנימיים של מפלגת נעם
המסמכים הפנימיים של מפלגת נעם
המסמכים הפנימיים של מפלגת נעם
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ואבי מעוז
בנימין נתניהו ואבי מעוז
אבי מעוז עם נתניהו, בעת סיכום תנאי כניסתו לקואליציה
דוגמה אחרת היא המסמך "תקשורת להט“בית – תקציר". יש במסמך ציטוטים מודגשים וסלקטיביים מתוך כתבות שפורסמו על להט"בים בתקשורת הישראלית, כאלה שממחישים את הדרך בה אנשים סייעו זה לזה במהלך הקריירה שלהם וקידמו שוויון זכויות.
בתחתית המסמך מופיעה טבלה עם הלוגואים של כלי תקשורת בישראל, שמביאה שמות של הומואים ולסביות להט"בים בולטים בעולם התקשורת (כולל בידיעות אחרונות ו-ynet). מופיעים במסמך שמות של עשרות בני אדם – כתבים וכתבות, מגישות ומגישים, מנהלים. רבים מהם דיברו בהרחבה על נטייתם המינית, כמו אסי עזר, אביעד קיסוס, מתן חודורוב; אחרים פחות. ההתרשמות היא שמדובר ברשימת "גזור ושמור".
בחרנו לטשטש את השמות: גם אם כל שם ושם בה יצא מהארון, הקיבוץ שלהם מסמן אותם. עצם הנגשתם ברשימה כזו מצמצמת את אישיותם והקריירה שלהם לנטייתם המינית. מי ששואל כעת – אם מדובר באנשים שהזדהו כלהט"בים, מה הבעיה ברשימה, אני מציע שיענה על השאלה הבאה: איזו מטרה יש למפלגה להושיב אחד מאנשיה ולמנות, בשמות, הומואים ולסביות בתקשורת, למיין אותם לפי כלי התקשורת שלהם, ולהוציא עלון הדרכה בעניין?
מסמך אחר עוסק ב"השתלטות" ממשלות זרות וקרנות על משרד החינוך, ועוסק אף הוא בסימון – של קרנות, מכונים של משרד החינוך ממש (נניח זה שמכשיר מנהלים), מט"ח, תל"י, קרן מנדל ואפילו יד הנדיב של משפחת רוטשילד. לסימונים הללו, של אישים ומוסדות, יש משמעות בתכניות הגדולות של נעם לשינוי החברה הישראלית. ח"כ מעוז ומפלגת נעם לא מסרו כל תגובה.
מהבלוק הדמוקרטי, ארגון שלהגדרתו מנסה לבלום מגמות אנטי דמוקרטיות, נמסר כי "לסימון ובידול אנשי תקשורת רק בשל היותם חלק מקהילת הלהט"ב יש מטרה ברורה אחת: להרתיע, להשתיק, לעודד שנאה ולהפוך עיתונאים לאויבים מבפנים. הציבור בישראל חייב לשלב כוחות ולהפגין ערבות הדדית במטרה להביס את מאמצי השיסוע שמקדמת נעם".
הטור המלא של נדב איל מחר ב"ידיעות אחרונות" במוסף לשבת וב-+ynet.