חדירת מחבלים לאדורה שבהר חברון: פיקוד העורף עדכן הערב (שישי), לאחר דיווח ראשוני על פיגוע ירי בהתנחלות אדורה, כי זוהתה חדירת מחבלים במקום. מד"א עדכן על פצוע בהכרה מירי ברגלו, מצבו קל-בינוני והוא מפונה לבית החולים. לפי דובר צה"ל, בוצע ירי על ידי מספר מחבלים לעבר כוח צה"ל. שלושה מהם חוסלו לאחר מרדף.

הכוחות חיסלו את שלושת המחבלים במרחב אזור התעשיה שצמוד ליישוב. על המחבלים נמצאו נשק, גרזן, בקבוקי תבערה וסכינים. הכוחות ביצעו סריקות ואין כרגע פערים בתושבי המקום, אך במקביל מתקיימות סריקות נוספות במרחב, כאשר כוחות ימ"מ הוקפצו לאירוע.
לפי הערכה בצה"ל, תגובת הכוחות מנעה פיגוע רצחני גדול שתוכנן לערב שבת ביישוב.
ממד"א נמסר: "חובשים ופראמדיקים של מד"א בשיתוף כוח רפואה של צה"ל העניקו טיפול לגבר כבן 34, בהכרה מלאה, עם פצע ירי ברגל".
4 צפייה בגלריה
זירת הירי באדורה
זירת הירי באדורה
הנשק והחפצים שנמצאו על המחבלים שחוסלו
4 צפייה בגלריה
תיעוד: חדירת המחבלים באדורה
תיעוד: חדירת המחבלים באדורה
תיעוד: חדירת המחבלים באדורה
4 צפייה בגלריה
יקי דולף בזירת הירי באדורה
יקי דולף בזירת הירי באדורה
יקי דולף בזירת הירי באדורה
מדו"צ נמסר: "בהמשך להתרעה על חדירת מחבלים ביישוב אדורה שבחטיבת יהודה, מחבלים ירו לעבר כוח צה"ל שהיה בסיור ביישוב. כוחות צה"ל פתחו במרדף אחר המחבלים ובסריקות נרחבות במרחב. במהלך הסריקות, זוהו שלושה מחבלים שחוסלו על ידי כוחות הביטחון. הכוחות ממשיכים בסריקות במרחב".
חובשת רפואת חירום במד"א עמנואל אטיאס סיפרה: "הביאו אלינו הביתה גבר כבן 34 בהכרה מלאה כשהוא מתהלך עם פציעה מירי ברגל. יחד עם חובשים נוספים של מד"א שהיו איתי, הענקנו לו טיפול רפואי שכלל עצירת דימום וחבישות. לאחר שהמחבלים חוסלו וניתן היה לצאת מהבית העברנו אותו לכוח רפואה של צה"ל והוא פונה לבית החולים כשמצבו מוגדר קל".
"זוהתה חדירת מחבלים ביישוב אדורה", נמסר לתושבים, "הישארו במרחב המוגן, והימנעו משהייה מול הדלת והחלון. התנועה באזור אסורה". עוד כתב פיקוד העורף בהודעתו כי "צה"ל וכוחות הביטחון מטפלים באירוע. באירוע חריג, צרו קשר עם כוחות הביטחון".

נהוראי, שנכח ביישוב, משחזר: "קודם שעמנו יריות ואחרי כשתי דקות הייתה אזעקה של חדירת מחבלים. בהתחלה שמענו הרבה צרורות ואז הכול החל להירגע, אבל פעם בכמה דקות שוב שמענו צרורות. אחרי 20 דקות לקחנו את הרכב ויצאנו מהיישוב כי היינו שני חמושים ברכב".
בתיעוד שעלה בתקשורת הפלסטינית נשמעת אזעקה ברקע ופצצות תאורה שנורות במרחב.
עוד קודם לכן פיקוד העורף הפעיל התרעה על חשש לחדירת מחבלים, ובהודעתו נכתב כי יש להיכנס מיד למבנה, לנעול את הדלתות ולסגור חלונות. "אין לצאת מהמבנה עד לקבלת הודעה על סיום האירוע. התנועה באזור אסורה וחל איסור להיכנס אליו עד להודעה חדשה", נכתב בהודעה.
מוקדם יותר השבוע עמאר מנסור, בן 34 מבית חנינא, נרצח ביריות בכביש 465, סמוך לצומת המשטרה הבריטית בבנימין. אישה שהייתה איתו ברכב נפצעה אנושות מהירי. היא פונתה תחילה על ידי עובר אורח לבית חולים ברמאללה, ומשם הועברה לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. בצה"ל אישרו שמדובר בפיגוע טרור.