נתנאל יהודה הלוי, פעיל חברתי למען אנשים עם מוגבלויות שסבל בעצמו מניוון שרירים, נפטר מוקדם יותר השבוע בגיל 32. שלשום ליוו מאות בני אדם את נתנאל, תושב ראש העין, בדרכו האחרונה. הוא הותיר אחריו הורים, חמישה אחים ובת זוג.
חבריו של נתנאל שהגיעו ללוות אותו למנוחות עולמים מתחו ביקורת על כך שבית העלמין לא היה נגיש לנכים, והם נאלצו ללוות אותו למנוחת עולמים מרחוק. אחד מחבריו כתב: "נתנאל, לא נעים לי להגיד לך באמצע הלווייתך, אבל חשבתי שזה ישעשע אותך לדעת שחבריך הנכים שבאו להיפרד ממך יכלו להשקיף עליך רק מרחוק, מהיציע, כמו באצטדיון טדי. אולי אחרי שתתרגל למקום החדש תוכל להרים איזה קמפיין, לעשות סרטון מבריק ומושחז שיהרוג את כולנו בצחוק ואז יגרום להם לחשוב ואולי לעשות משהו. כמו שאתה יודע".
2 צפייה בגלריה
נתנאל יהודה הלוי ובת זוגו יעל בן שושן
נתנאל יהודה הלוי ובת זוגו יעל בן שושן
נתנאל יהודה הלוי. נפטר בגיל 32
במסגרת פעילותו, נתנאל נהג להעלות סרטונים שבהם סיפר על הקשיים שבהם נתקל עקב מוגבלותו. אביו התקשה להספיד אותו, ונחנק מבכי. בהלווייתו סיפר כי "נתנאל היה האור שלנו, האור של הבית. אדם עם הרבה שמחת חיים, חוש הומור רב ונחישות. הוא פעל למען אנשים עם מוגבלויות ואף נאבק לסיים 12 שנות לימוד ולהתגייס לצה"ל, שבו שירת שלוש שנים. רק דברים טובים אפשר להגיד עליו, אף מילה רעה לא תישמע. אנחנו לא מעכלים שהוא איננו".
תמר בן שושן, בת זוגו של נתנאל בתשעת החודשים האחרונים, סיפרה כי הוא התגורר בבית לבדו ואף גידל כלב. "בשבת הוא אושפז בבית חולים עם דלקת ריאות. הוא קיבל אנטיביוטיקה וחובר לחמצן. בגלל מצבו הבריאותי הכללי המצב שלו הדרדר והוא הסכים שירדימו אותו. נתנאל ידע שזה יעזור לו להילחם ולהחלים. בלילה שבין שלישי לרביעי הייתה הדרדרות נוספת והזעיקו אותנו להיפרד".
היא סיפרה על בן אדם בעל חוש הומור: "בפעם ראשונה שדיברנו הוא הצחיק אותי מאוד ומאז היינו ביחד. הוא היה האדם הכי טוב שיש. מה הוא שהוא רצה זה לקדם זה את נושא האנשים עם מוגבלויות ונגישות, ופעל בהרבה ארגונים בנושא. נתנאל נתן 100% מעצמו לפעילות והיה פעיל מאוד. הוא לא נתן למוגבלות שלו להגביל אותו".
2 צפייה בגלריה
נתנאל יהודה הלוי ובת זוגו יעל בן שושן
נתנאל יהודה הלוי ובת זוגו יעל בן שושן
נתנאל ובת זוגו תמר. "הוא נתן 100% מעצמו לפעילות"
נתנאל היה ממקימי תנועת "לינק 20", שפועלת לקידום זכויותיהם של אנשים עם מוגבלות בחברה, ובעקבות פטירתו הם פרסמו בפייסבוק הודעה שבה נכתב: "אנחנו כואבים את לכתו בטרם עת של נתנאל יהודה הלוי. אחד מעמודי התווך והמקימים של 'לינק 20'. אחראי לרוח, לצבע ולערכים. בכל מרכיב של העשייה אפשר לראות חלקים ממנו. ביכולת לפגוש את החלקים המורכבים ביותר בהומור, בעמידה האיתנה על הזכויות, בהוכחה החיה שהכל אפשרי.
"נתנאל היה אדם שהשאיר בלב כל הפוגשים אותו זיכרון. לבדיחה שסיפר, לעשייה משותפת או פשוט לשיחה מעניינת. נתנאל היה ויישאר מורה דרך לכולנו, בדמות שלו כמנהיג, בבחירה לקחת אחריות על המציאות והחיים במדינה שלנו ובלפעול ביחד ולא לבד. אנחנו כואבים את לכתו בטרם עת ושולחים אהבה למשפחתו. יהי זכרו ברוך".
בעמותת בית הגלגלים, שבה נתנאל היה חבר, התייחסו גם הם לפטירתו: "נתנאל היה חניך בקבוצת 'רעים' בבית בהרצליה. חברי עמותת בית הגלגלים כואבים על לכתו בטרם עת. הוא היה דמות מרכזית ביותר בקבוצה, הן לחניכים והן למדריכים. לעולם נזכור את חוש ההומור, האופטימיות, חוש הצדק שלו למען אחרים, ויותר מכל את לבו הענק אשר נדם שלשום. בית הגלגלים מחבק את משפחתו וחבריו. יהי זכרו ברוך".
מבית העלמין בראש העין נמסר בתגובה: "בימים אלו עובר בית העלמין שיפוצים, ולכן רחבת ההספדים אינה נגישה. עוד הוסיפו כי למרות השיפוצים, השירותים בבית העלמין נשארו נגישים לאנשים עם מוגבלויות. לגבי חלקת הקבר מדובר בחלקה משפחתית ישנה, שבה נטמן הלוי ושם אין נגישות".
פורסם לראשונה: 20:03, 23.09.22