המנהיג הרוחני של טיבט, הדלאי למה, נאלץ היום (ב') לפרסם הודעת התנצלות פומבית בעקבות סרטון שבו תועד נושק לילד על שפתיו – ואז מוציא לשון ומבקש ממנו למצוץ אותה. הסרטון צולם בחודש פברואר אך צץ רק כעת, ובהודעה מטעם הדלאי למה נמסר כי הוא ביצע את המעשה כתעלול תמים ותו לא – אך מתנצל בפני הילד ומשפחתו.
האירוע המוזר התרחש במהלך מפגש שערך הדלאי למה עם יותר מ-100 תלמידים במקדש שבו הוא חי בדרמסלה שבהודו. במהלך המפגש השיב המנהיג הרוחני בן ה-87 לשאלותיהם של התלמידים, ובשלב מסוים שאל אותו אחד מהם אם הוא מרשה לו לחבקו. הדלאי למה השיב בחיוב, הזמין את הילד לבמה שעליה ישב – והורה לו לנשקו בלחי ולחבקו.
3 צפייה בגלריה
דלאי למה נשיקה ב פה ילד הוצאת לשון
דלאי למה נשיקה ב פה ילד הוצאת לשון
הנשיקה על השפתיים. הגולשים נגעלו: "מטריד ולא הולם"
3 צפייה בגלריה
דלאי למה נשיקה ב פה ילד הוצאת לשון
דלאי למה נשיקה ב פה ילד הוצאת לשון
הוצאת הלשון. האם זו דרך לומר שלום?
כמה שניות אחרי שהילד עשה כדבריו נשמע לפתע הדלאי למה מבקש ממנו לנשקו על השפתיים, ולאחר מכן הוציא את לשונו ואמר לילד: "ותמצוץ לי את הלשון". הילד נראה מוציא את לשונו שלו ומקרב אותה ללשונו של הדלאי למה – לקול צחוקו של הקהל. אחר כך משך אליו הדלאי למה שוב את הילד, ובהמשך דיבר אליו ויעץ לו לשאוב השראה מאנשים שמביאים שלום ואושר לעולם, ולא מאנשים שהורגים אנשים אחרים.
ביממה האחרונה נעשה לפתע הסרטון נפוץ מאוד ברשתות החברתיות, וגולשים טענו כי התנהגות הדלאי למה הייתה מטרידה ובלתי הולמת. בהודעת ההתנצלות שפרסמו היום אנשיו של הדלאי למה הם הסבירו כי לעתים קרובות הוא נוהג להתגרות בדרכים תמימות ומשעשעות באנשים שאיתם הוא נפגש, וכי הוא עושה זאת אפילו באירועים ציבוריים ואל מול המצלמות.
בהודעה נמסר כי הדלאי למה "מתנצל בפני הילד ומשפחתו וכן בפני ידידיו הרבים ברחבי העולם בשל הצער שמילותיו עשויות היו לגרום להם". יצוין כי הוצאת לשון היא גם דרך לומר שלום בתרבות הטיבטית, אך לא ברור אם לכך כיוון הדלאי למה בפגישתו עם הילד.
3 צפייה בגלריה
דלאי למה נשיקה ב פה ילד הוצאת לשון
דלאי למה נשיקה ב פה ילד הוצאת לשון
יורשת? "שתהיה מושכת". פליטות פה לא זרות לדלאי למה
אין זו הפעם הראשונה שהדלאי למה סופג ביקורת על פליטות הפה שלו. בשנת 2015 למשל נשאל בריאיון אם ייתכן שאישה תחליף אותו בתפקיד ביום מן הימים, והוא השיב כי הדבר אפשרי, אך הוסיף שהיורשת המיועדת "חייבת להיות מושכת ולהיראות טוב, אחרת לא יהיה לזה טעם". דבריו הרגיזו ארגוני נשים ופמניסטיות.
הדלאי למה הוא הדמות הקדושה ביותר לבודהיסטים הטיבטים, והוא חי בדרמסלה מאז שברח מטיבט ב-1959 בעקבות ניסיון ההתקוממות הכושל נגד המשטר הקומוניסטי של סין. אף שהודו מארחת בשטחה מנהיגים טיבטים גולים, היא עצמה רואה בטיבט חלק מסין.