"אתם תמותו, ולא תישארו פה": כך כתבו מחבלי חמאס ביומן של נירה רונן, בת 86 מכפר עזה, שנרצחה בממ"ד בביתה בטבח 7 באוקטובר ביחד עם המטפלת אנג'לין (אנג'י) אגירה. נכדה עמרי רונן פרסם אתמול (שבת) ברשת החברתית X (טוויטר לשעבר) את אותו מכתב.
"נסעתי היום פעם ראשונה לכפר עזה, לבית של סבתא שלי שנרצחה", כתב. "במהלך הביקור והחיפושים מצאנו מכתב שכתבו המחבלים ביומן שלה שנשאר בסלון, ומספר את כל הסיפור. 'גדודי עז א-דין אל-קסאם עברו כאן והורידו את אף הציונים הכובשים. אתם תמותו, ולא תישארו פה'".
2 צפייה בגלריה
מכתב שהושאר על ידי מחבלי חמאס בחדירה לכפר עזה בשבעה באוקטובר
מכתב שהושאר על ידי מחבלי חמאס בחדירה לכפר עזה בשבעה באוקטובר
המכתב שהותירו מחבלי חמאס
עמרי רונן, פעיל מרכזי ב"אחים לנשק" ואחד מ-12 נכדיה של נירה, עוד הספיק לדבר איתה בבוקר ה-7 באוקטובר, והיא אמרה לו שיורים מחוץ לבית. "הרגעתי אותה. הייתי בטוח שיבואו לעזור לה, אבל אף אחד לא בא. איזה חיות אדם רוצחים אישה בת 86 ואת המטפלת שלה?", תהה. עמרי, לוחם ביחידה מובחרת, הוקפץ עם הצוות שלו לניר עוז. אתמול בבוקר, לאחר כמעט ארבעה חודשים במילואים, הוא הגיע כאמור לראשונה לבית הסבתא בעוטף.
"מצאנו את המחברת על השולחן בסלון", אמר ל-ynet. "זו מחברת שהיא כותבת בה כל מיני דברים כדי לא לשכוח. זה פשוט היה שם. צילמתי ושלחתי לחברים דוברי ערבית שתרגמו לי. המסר הזה שלהם לא מרתיע אותנו. סבא וסבתא שלי הקימו את הקיבוץ וזה המקום שלהם ושלנו. זה רק מלמד אותנו מי הם אותם מרצחים ומה התגובה שלנו צריכה להיות".
2 צפייה בגלריה
עמרי רונן וסבתו שנרצחה רינה רונן
עמרי רונן וסבתו שנרצחה רינה רונן
עמרי רונן וסבתו שנרצחה נירה
בציוץ כתב: "מטרת המחבלים הייתה לפגוע לנו בכבוד ולנסות להשפיל אותנו. הם רצו לרצוח ולשחוט כמה שיותר ישראלים. לגרום לנו לא לרצות לחזור ולהתיישב ביישובי העוטף הקסומים. התשובה שלנו לחמאס חייבת להמשיך להיות מוחצת. עלינו להחזיר את כל החטופים עכשיו ולהביא לחיסול ארגון הטרור הזה, ייקח כמה זמן שייקח".
"אנחנו צריכים לבוא חשבון עם כל מפקדיו, תומכיו וסייעניו. עלינו להשמיד ולעצור את כל האמצעים, המקורות הכספיים והתשתיות שעומדות לרשותם", כתב רונן, והבהיר כי לצד זאת "יש לבנות במקביל את כל יישובי העוטף, להרחיב אותם, לפתח ולטפח אותם. מהר ככל שניתן. ואם אני יכול למסור מסר חזק וברור לכל מבקשי רעתנו הגרועים שבאויבים - אין גאים מאיתנו להיות ישראלים, ציונים ולוחמים, בני אדם. אנחנו נישאר בארצנו לעולמי עד. ונעשה זאת בכוח ובעוצמה שאינה ניתנת לשיעור. נבנה כאן את ביתנו ומשפחותינו אף על פי כן, ונמשיך לבנות כאן מדינה משגשגת, מפוארת ומפותחת".
פורסם לראשונה: 22:36, 03.02.24