דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, פתח את הצהרתו היומית אמש (שישי) בפנייה לחטופים שמוחזקים ברצועת עזה כבר 84 ימים. "אנחנו נחשפים לעוד ועוד עדויות קשות של החטופים ששבו הביתה", אמר הגרי, ברקע ריאיונות החטופים שפורסמו בכלי התקשורת השונים. "לבנו יוצא אליהם, ואני מבקש לחבק אותם ובעיקר לחבק את החטופים שעדיין בעזה".
הוא הדגיש בדבריו לחטופים, בתקווה שאולי הם שמעו את דבריו: "בערב שישי זה אני רוצה לפנות אליכם, החטופות והחטופים בעזה, אנחנו חושבים עליכם כל הזמן, וזוכרים כל הזמן את החובה המוסרית שלנו שמוטלת עלינו להשיב את כולכם הביתה". לא אחת, חטופים וחטופות ששבו ארצה סיפרו על הטרור הפסיכולוגי שהפעילו עליהם שוביהם - כמה מהם טענו כי סיפרו להם ש'לישראל לא אכפת מכם'".

1 צפייה בגלריה
דובר צה"ל דניאל הגרי
דובר צה"ל דניאל הגרי
"חושבים עליכם כל הזמן". הגרי במסר לחטופים
(צילום: דובר צה"ל)
כך למשל איתן יהלומי, בן ה-12 שהוחזק בשבי חמאס ושוחרר בעסקת החטופים, סיפר השבוע בריאיון ל-ynet ו"ידיעות אחרונות" כי במהלך שהותו בשבי, הוא לא ידע בוודאות מה קורה עם משפחתו. "אמרו לי שאמא שלי חטופה. דמיינתי בערך מה קורה איתם, וניסיתי לדבר איתם בראש. פחדתי שאולי קרה להם משהו. המחבלים היו אומרים לי גם שאין יותר את הקיבוץ, שאין יותר מדינת ישראל בכלל".
אחרי שפנה לעשרות החטופים שעדיין בשבי, הגרי פנה גם לציבור, ואמר כי "לאחרונה, אנחנו עדים ביתר שאת לשמועות וידיעות כוזבות ברשתות החברתיות על אודות מצבם של החטופים. מאחורי כל חטוף ישנם משפחה, חברים וקרובים שדואגים מאוד. הפצת שמועות ועובדות לא מבוססות פוגעות בהם ובנו. אל תעבירו מידע לא מהימן. תימנעו מלהוסיף לכאב האינסופי של משפחות החטופים".
בהצהרתו התייחס דובר צה"ל גם ליום הקרב בצפון, והוסיף: "אנחנו ממשיכים לבצע תקיפות עצימות, ולפגוע בפריסה של חיזבאללה סמוך לגבול הצפון. הפריסה לא נראית כפי שנראתה ב-6 באוקטובר, ולא תשוב להיראות כך". הגרי הוסיף כי "דרום לבנון לא יהיה כשהיה. אנחנו פועלים בנחישות, ולא נאפשר חזרה למציאות שלפני".