שבוע לפיגוע באלעד: בית משפט השלום בראשון לציון האריך הבוקר (יום חמישי) ב-14 ימים את מעצר המחבלים אסעד אל-ריפאעי וסובחי אבו שקיר, שרצחו שלושה בני אדם באלעד ופצעו ארבעה נוספים.
השופט ארז מלמד נעתר לבקשת המשטרה לנהל את הדיון בדלתיים סגורות, למרות שפרטים רבים נחשפו בתקשורת מאז מעצרם של המחבלים - ובין היתר השניים שחזרו את הפיגוע. תיק החקירה כבר הועבר לפרקליטות שהחלה לעבור על חומרי החקירה. המחבלים מיוצגים על ידי עורכי דין מטעם הסנגוריה הציבורית. עורכי הדין מוחמד אנבוסי ועבד אבו עמר לא שוחחו עם השניים לפני הדיון בשל מניעת מפגש מצד שב"כ.
1 צפייה בגלריה
הארכת מעצר לאסעד אל-ריפאעי וסובחי אבו שקיר, המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד
הארכת מעצר לאסעד אל-ריפאעי וסובחי אבו שקיר, המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד
הודו כבר כשנתפסו שביצעו את הפיגוע. המחבלים בבית המשפט, היום
(צילום: מוטי קמחי )
בתוך כך גם הלילה פעלו צה"ל, השב"כ ומג"ב למעצר חשודים בטרור ביהודה ושומרון, בין היתר בכפרים מאדמא, קבטיה ובעיר חברון. הכוחות פעלו גם בכפרים ברוקין ורומאנה שבאזור ג'נין ועצרו שני חשודים בסיוע למחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד. מדובר צה"ל נמסר כי בסך הכול נעצרו הלילה תשעה חשודים בטרור והועברו לחקירת כוחות הביטחון.
שני המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד, תושבי הכפר רומאנה שבאזור ג'נין, הודו כבר כשנתפסו שביצעו את הפיגוע. אל-ריפאעי ואבו שקיר עבדו באלעד כשוהים בלתי חוקיים, וביום חמישי בשבוע שעבר פתחו במסע רצח בדיוק במוצאי יום העצמאות - ורצחו במכות גרזין את אורן בן יפתח, שהסיע אותם מהגדר מבלי שידע על כוונתם. אחרי שרצחו את בן יפתח ברחוב אבן גבירול, המשיכו השניים למתקני השעשועים הסמוכים - ורצחו את יונתן חבקוק ובועז גול.
המחבלים נמלטו ונתפסו בתום מצוד של 62 שעות בשטח הפתוח שבין אלעד לקיבוץ נחשונים, כקילומטר וחצי מזירת הפיגוע. השניים, שנתפסו על-ידי אנשי מילואים של יחידת מרעול ולוחמי יחידות מיוחדות, לא התנגדו למעצר ומיד נכנעו. מהחקירה עולה כי מדובר בשני מחבלים שלא משתייכים לארגון טרור, והחליטו יחד לבצע פיגוע בישראל. הם בחרו להגיע לאלעד, שבה עבדו ללא היתר ואותה הכירו היטב.