3 צפייה בגלריה
שירלי פינטו לאחר לידת בתה
שירלי פינטו לאחר לידת בתה
שירלי פינטו והבת כרם
חברת הכנסת מימינה שירלי פינטו תאלץ להגיע למליאה פחות משבוע לאחר שילדה את בתה? הליכוד החליט היום (ב') שלא להתקזז עם פינטו בהצבעות, וממפלגתו של בנימין נתניהו העבירו מסר שלא תהיה הידברות על נושאים שבמחלוקת ולא יגיעו לסיכומים.
ההחלטה של הליכוד ויתר מפלגות האופוזיציה התקבלה לאחר שאתמול פנתה יו"ר הקואליציה עידית סילמן, אף היא מימינה, ליו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה יריב לוין בבקשה למתן קיזוז לחברת הכנסת החירשת הראשונה. ביום חמישי ילדה פינטו את בתה כרם, אחות לנבות.
3 צפייה בגלריה
שירלי פינטו לאחר לידת בתה
שירלי פינטו לאחר לידת בתה
אחות לנבות. שירלי פינטו והבת בבית החולים
3 צפייה בגלריה
שירלי פינטו
שירלי פינטו
תאלץ להגיע בקרוב למליאה?
(צילום: יואב דודקביץ')
"כידוע לך, ח"כ פינטו ילדה את בתה כרם והיא מתאוששת בימים אלו מהלידה", כתבה סילמן ללוין. "בהתאם לנוהג ולהבנות הקיימות בכנסת זה שנים, נערך קיזוז בין חברת הכנסת בתקופה הסמוכה ללידה לבין חבר כנסת אחר שקובעת האופוזיציה. אשר על כן, אשמח להיפגש עמך השבוע על מנת לגבש הבנות לגבי אורך התקופה שבה תהיה ח"כ פינטו מקוזזת על ידכם. בכל מקרה, ועד לפגישתנו, אודה לך על קיזוז ח"כ פינטו לאורך ימי עבודת המליאה השבוע. כולי תקווה כי תאות לבקשתי זו".
בישיבה של ראשי מפלגות האופוזיציה הם העלו כמה דוגמאות, שהובילו אותם לדבריהם להחלטה לא להתקזז עם פינטו: "ב-21 בנובמבר 2018 שרן השכל - אז בליכוד - הייתה מאושפזת, האופוזיציה סירבה לקזז אותה והיא הגיעה מחוברת לאינפוזיה. בינואר 2018 יהודה גליק ישב שבעה על אשתו. האופוזיציה סירבה לתת לו קיזוז. יותר מזה: ראש האופוזיציה אז, יאיר לפיד, הציע לקואליציה לדחות את ההצבעה על חוק המרכולים, כי 'זה מה שעושים חברים'.
"באותו חודש נתניהו היה אמור לבקר בקפריסין. האופוזיציה סירבה לקזז אותו, ולכן הביקור שלו נדחה. ביולי 2018 ציפי חוטובלי הייתה שבועיים אחרי לידה. היא התייצבה במליאה כדי להצביע על חוק הגיוס כי סרבו לקזז אותה".