1 צפייה בגלריה
הפעוטון
הפעוטון
הפעוטון בפתח תקווה, ותמונת הפרופיל של מנהלת הגן
(צילום: אבי חי)
ל', אם לפעוטה מהפעוטון הפרטי בפתח תקווה שבו נחשף היום (שלישי) חשד להתעללות קשה, עדיין מתקשה להאמין שמקרה ההתעללות הגיע גם לפתח דלתה: "אנחנו בתוך סיוט. לא האמנו שהנושא הזה של התעללות בגנים ידפוק אצלנו בדלת". מוקדם יותר נעצרו מנהלת הפעוטון בשנות ה-50 לחייה ובתה הגננת (30).
למנהלת והגננת מיוחסות עבירות של התעללות פיזית ונפשית בחסרי ישע, תקיפת חסרי ישע ואי-דיווח. שתי החשודות יובאו מחר לבית משפט השלום בפתח תקווה, שם תבקש המשטרה להאריך את מעצרן להמשך חקירה. בתמונת הפרופיל של מנהלת הגן מצורף הכיתוב "הגן שלנו מגנה אלימות", אלא שמה שנחשף ביממה החולפת קצת סותר את המסר שניסתה להעביר בפייסבוק.
לדברי ל', בתה סיפרה לה מה עברה בפעוטון. "הצלחתי סוף-סוף להוציא ממנה קצת ואני פשוט ללא מילים. אני אמורה להגיע לצפות בסרטונים במשטרה ואני חוששת ממש ממה שאראה שם", אמרה. האם הוסיפה: "זה פשוט לא נתפס שאתה שם את האוצר שלך במקום שאמור לשמור עליו ופוגעים בו".
לפני כשבוע הגישה אם לפעוטה בת שנתיים תלונה במשטרת פתח תקווה וטענה כי הילדה שלה חזרה הביתה מהפעוטון עם סימני חבלה. בעקבות התלונה נפתחה חקירה, והחוקרים תפסו מצלמות וצפו בתיעוד מהחודשיים האחרונים - והבחינו בצילומים שבהם רואים כ-20 מקרי אלימות הכוללים בין היתר הטחה, טלטול ומשיכה בשיער של פעוטות בגן.
במהלך הצילומים הבחינו החוקרים שיש בין ארבעה לחמישה ילדים שהיו קורבן לאלימות. במשטרה אומרים כי "מדובר בתיעוד קשה לצפייה". בנוסף נחקרו עוד עובדות בגן, והן שוחררו בתנאים מגבילים.
סיון מדרי, מנהלת מטה המאבק נגד התעללות בגיל הרך, התייחסה גם היא לחשדות: "להבנתנו מדובר בפרשה לא פשוטה וההורים זומנו לתחנה לזהות את הילדים שנצפו בסרטונים. האמא הגיעה אלינו למטה המאבק לפני מספר ימים והופנתה להגיש תלונה במשטרה מיידית ואין ספק שמשטרת פתח תקווה פעלה במהירות ותפסה את המצלמות".
"תחנות המשטרה ברחבי הארץ צריכות ללמוד ממה שהיה כאן היום כי בשורה התחתונה, בזכות לקיחת המצלמות מיד עם הגשת התלונה התגלו הזוועות לכאורה. כל יום שעובר מהגשת תלונה של הורים ללא לקיחת מצלמות, זה עוד יום של זוועות שלא מתועד. כרגע אנחנו מתמקדים בללוות את ההורים ביום שאחרי, באיך לדבר עם הילדים, איך להתקדם מפה כי מטה המאבק כאן גם אחרי שהפרשה נחשפת, לאורך כל הדרך".