שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מתח אמש (יום ה') ביקורת חריפה על קבינט המלחמה, בזמן שראש הממשלה והשרים החברים בו התכנסו בקריה בתל אביב. בפוסט שפרסם ב-X (טוויטר לשעבר), כתב סמוטריץ': "העובדה שאחרי 41 יום סינוואר עוד מסוגל לנהל משא ומתן ולקבוע את תנאי שחרור החטופים אומרת שאנחנו לא בכיוון".
1 צפייה בגלריה
 שר האוצר בצלאל סמוטריץ'
 שר האוצר בצלאל סמוטריץ'
"לסרב למו"מ ולדבר רק באש בגופרית". סמוטריץ'
(צילום: רויטרס)
סמוטריץ', שמכהן גם כשר במשרד הביטחון, שלח מסר לראש הממשלה ולחברים הנוספים בקבינט: "הגיע הזמן שקבינט המלחמה יתחיל לשדר עוצמה, ינתק מגע ויבהיר במעשים לנאצי הזה ולפטרון הקטארי שלו שמכאן והלאה רק אנחנו קובעים את התנאים, ובעיקר שמנוי וגמור איתנו להשמיד אותו ואת הארגון שלו טוטאלית".
הוא הוסיף כי "כבר מזמן היינו צריכים להיות במצב שבו אנחנו מסרבים לנהל מו"מ ומדברים רק באש וגופרית והוא רודף אחרינו ומתחנן לעסקה. זו הדרך היחידה להחזיר את החטופים כולם ולהשיב את הביטחון למדינת ישראל. לא עוצרים עד שמנצחים".
ביום הראשון למלחמה קרא סמוטריץ' "להכות בחמאס באכזריות", ו"לא לקחת את השבויים בשיקול משמעותי". סמוטריץ' אמר אז בישיבת הממשלה כי "במלחמה כמו במלחמה, צריך להיות אכזריים, כמו בסרט של קלינט איסטווד, הטוב הרע והמכוער, If You want to shoot, shoot, don't talk".
מוקדם יות אתמול סירבו סמוטריץ' ושרי מפלגתו להצביע על הצעתו של שר השיכון, יצחק גולדקנופף, להכיר ביישובי עוטף ישראל כאזורי עדיפות לאומית לצורך מתן הטבות. מהומה גדולה פרצה בקבוצת הוואטסאפ של שרי הממשלה במהלך אישור ההצעה במשאל טלפוני, ובין היתר חברת מפלגתו של סמוטריץ', השרה אורית סטרוק, תקפה כי במפת העדיפות הלאומית יש טעויות בנוגע ליישובים ביהודה ושומרון.
פורסם לראשונה: 23:22, 16.11.23