המוכר ביקש מהלקוח לצאת מהחנות לאחר ויכוח, הוא בתגובה חזר לפיצוצייה עם דלי שמילא בדלק וניסה להציתו - צפו בתיעוד בפתח הכתבה: בן 23 מקריית ביאליק נאשם בניסיון הצתה של מוכר בעסק "החמנייה", פיצוצייה ברחוב אח"י אילת בקריית חיים. מכתב האישום שהגישה נגדו פרקליטות מחוז חיפה עלה כי השניים התווכחו לאחר שהנאשם לחץ את ידו של המוכר בחוזקה, המוכר משך את ידו לאחור ושאל את הלקוח כיצד אפשר לעזור לו - בתגובה הוא קילל אותו ואיים עליו כי ישרוף אותו וידקור אותו.
האירוע, שהתרחש ב-25 במרץ בשעות הבוקר, התגלגל לאלימות פיזית של ממש. המוכר הדף את הלקוח אל מחוץ לחנות, ודרש ממנו לעזוב את המקום, בעוד הנאשם סירב ובין השניים התפתחו דין ודברים.
5 צפייה בגלריה
תיעוד מניסיון ההצתה
תיעוד מניסיון ההצתה
המוכר דורש מהנאשם לעזוב את החנות
5 צפייה בגלריה
תיעוד מניסיון ההצתה
תיעוד מניסיון ההצתה
לאחר שהדף אותו מהפיצוצייה - העימות הפיזי המשיך בחוץ
באישום נכתב כי הנאשם איים להביא פח נפט ולשרוף את המוכר, ואכן, כמה דקות מאוחר יותר ניגש לתחנת דלק סונול הסמוכה, רכש דלק ומילא בבקבוק ובדלי שהיו בידיו. הוא שב כעבור כחצי שעה אל החנות עם הדלי והבקבוק, לפי האישום, במטרה "להצית את המתלונן והחנות". אז הוא החל לצעוק לעברו של המוכר כי הוא ישרוף אותו ודרש ממנו לצאת מחוץ לחנות. המוכר, יחד עם עובד נוסף, ניסו להרגיע אותו וביקשו ממנו להניח את הדלי. הוא סירב והמשיך לאיים שישרוף את המקום.
בשלב הזה, הנאשם נכנס לחנות כשהוא אוחז בדלי, והמוכר החזיק אלה שהייתה במקום, וניסה להבריח מהמקום את הצעיר. בתגובה שפך הנאשם את הדלק על פניו וגופו של המוכר - בכוונה להציתו ולגרום לו לחבלות חמורות, נכות או מום, וברח מהחנות. התובעת, עו"ד לילך תמיר, ציינה כי עוד לפני שברח, לקח פיסת קרטון אותה הצית בעזרת מצת שהיה בידו, ואז השליך את הקרטון הבוער לתוך החנות. הקרטון, במזל, כבתה עוד בטרם אחזה האש בדלק ששפך הנאשם בחנות.
5 צפייה בגלריה
תיעוד מניסיון ההצתה
תיעוד מניסיון ההצתה
הנאשם ממלא את הדלי בדלק, בהמשך יחזור לחנות
5 צפייה בגלריה
תיעוד מניסיון ההצתה
תיעוד מניסיון ההצתה
המוכר עם האלה - הנאשם עם הדלי המלא בדלק
5 צפייה בגלריה
תיעוד מניסיון ההצתה
תיעוד מניסיון ההצתה
הצתת הקרטון - משמאל
שוטרי תחנת זבולון, שם התנהלה החקירה, עצרו את הנאשם, ותפסו סמוך לחנות את בקבוק הדלק ששימש אותו. "במעשיו, ניסה הנאשם לשלח אש במזיד בדבר לא לו וזאת במטרה לפגוע בבני אדם, וכן ניסה לפגוע באדם בנשק פוגעני אחר כל זאת בכוונה לגרום לו לחבלה חמורה, נכות או מום".
"מדובר באירוע חמור מאין כמותו שהחל בוויכוח של מה בכך בין החשוד לעובד בפיצוצייה לאחר שהעובד ביקש ממנו לעזוב את המקום", אומר סגן-ניצב זיו מלמוד, קצין חקירות מודיעין תחנת זבולון, "האירוע הסתיים בכך שהחשוד חזר למקום כשהוא מצויד בבקבוק המכיל דלק שפך אותו על המוכר וניסה להציתו. שוטרי התחנה פעלו במהירות ועצרו אותו במקום. בתום חקירה יסודית וממצה הגישה פרקליטות מחוז חיפה כתב אישום נגד החשוד ובקשה למעצרו עד תום ההליכים".