לאחר שבמשטרה אישרו הבוקר (יום שני) כי ישנה התאמה מלאה בין ה-DNA של החשוד באונס האם לשלושה ילדים בגדרה לבין ה-DNA שנמצא בזירה, סיפרה קרובת משפחתה של האם לאולפן ynet על תחושותיה הקשות. "היא חיה-מתה. האנס רצח לה את הנפש", תיארה קרובת המשפחה, ש'. "המשפחה נמצאת לידה סביב השעון, מקיפים אותה ולא עוזבים אפילו לרגע".
ש' העידה גם כי לאחר האונס, שגרם לזעזוע עמוק בשכונת גולדה בגדרה, בני המשפחה מנסים לתמוך באם כמיטב יכולתם. "כרגע אין דרך לסייע לה מלבד לתמוך ולעטוף ולהקשיב כשהיא מספרת על הגיהינום שעברה יחד עם ילדיה". ש' סיפרה כי גם הילדים חוו פגיעה נפשית קשה: "הילד בן הארבע מדבר על זה ללא הפסקה, כמה הוא הציל את אמא, כשהוא שחרר אותה מכפיתה באמצעות סכין. הוא מבין שאיש רע היה בבית ושקרה משהו נורא, אבל הוא לא מבין עד כמה".
2 צפייה בגלריה
החשוד באונס מגדרה
החשוד באונס מגדרה
החשוד באונס האם בבית המשפט
(צילום: דנה קופל)
ש' בירכה על לכידתו של החשוד באונס ברכאת אבו עסא, בן 20 מתל שבע, אך ציינה כי הוא מסרב להודות במעשה. "הוא מכחיש כל קשר, טוען שהוא לא היה בדירה ושאין לו עבר פלילי, אבל ה-DNA הגיע הבוקר ויצא בינגו, אז אין לו לאן לברוח. הוא גם לא פורץ, הוא אנס וברח. האם הראתה לו איפה נמצאים בבית כסף וטלפונים ניידים, והוא לא לקח. הוא בא לאנוס ולברוח".
אתם רוצים שהוא יואשם ויישפט כמחבל? "ברור, הוא עשה פיגוע נפשי ורצחני, הוא רצח נפש של אמא ושלושה ילדים ועוד משפחות מסביב. היא והילדים בטראומה רצינית, חוששים מכל דפיקה בדלת. באמת תודה למשטרת ישראל שלכדה אותו במהירות כזאת, ושיטפלו בו ושלא יתנו לו לצאת אחרי שלוש או ארבע שנים. שיירקב בכלא, הוא צריך לקבל את העונש החמור ביותר".
2 צפייה בגלריה
שיחה בקבוצה הוואטסאפ בה הנפגעת מספרת על האונס שעברה
שיחה בקבוצה הוואטסאפ בה הנפגעת מספרת על האונס שעברה
הודעה ששלחה האם לשכנים לאחר האונס
(צילום: מאיר תורג'מן)
החשוד באונס נעצר אתמול אחרי מצוד מהיר באזור חברון. מיד אחרי שנעצר נעצרו גם שישה קרובי משפחתו, בהם אביו ואחיו - כשהמטרה הייתה שלא יוכלו לתאם גרסאות. במשטרה אמרו כי ישנם פערי גרסאות בין קרובי המשפחה, אך הדגישו כי עיקר התיק הוא הראיות הפורנזיות שנאספו בזירה - ושהובילו למעצר המהיר.
אבו עסא נעצר בדרכו לישראל מחברון, ומעצרו הוארך עד ליום ראשון בבוקר. לאחר שבית המשפט התיר לפרסם את זהותו, סגן ראש העיר תל שבע מוסלח אבו עסא אמר כי "מדובר באירוע קשה. אנחנו מגנים את זה בתוקף. זה לא בתרבות שלנו ואסור שדבר כזה יהיה, וכל בדואי נורמטיבי בנגב חושב כמוני. אני סומך על המשטרה שתגיע לחקר האמת כמה שיותר מהר. כואב לי על האימא ועל הילדים. אין אפילו איך לתאר מקרה כזה".