1 צפייה בגלריה
אברהם לגסה, החשוד באונס בראש העין שנתפס לאחר 10 שנים
אברהם לגסה, החשוד באונס בראש העין שנתפס לאחר 10 שנים
לגסה בבית המשפט, הבוקר
(צילום: יריב כץ)
המשטרה עצרה את אברהם לגסה, תושב ראש העין בן 29, בחשד לאונס אישה בגן ציבורי לפני עשר שנים. כך הותר הבוקר (רביעי) לפרסום. בנוסף, לגסה חשוד כי תקף את האישה וגרם לה חבלות. בית משפט השלום בפתח תקווה האריך את מעצרו בחמישה ימים.
חוקרי תחנת המשטרה בראש העין פתחו בחקירה כבר לפני עשור עם קבלת תלונה של אישה בשנות ה-30 לחייה על אונס בגן ציבורי בעיר, שבמסגרתה דגמו חוקרי הזיהוי הפלילי ממצאים פורנזיים מהזירה, לרבות הפקת פרופיל DNA - אך בשעתו לא נמצאה הצלבה לחשוד הקיים במאגר.
האונס אירע ב-29 בינואר 2012 ב-05:00 בבוקר כשהצעירה חזרה מבילוי. לפי החשד לגסה התנפל עליה בגן ציבורי. החשוד אמר לה "אני חייב לאנוס אותך" ותוך כדי שהיא צועקת הפשיט אותה, נשך אותה בפניה ובצווארה, שרט אותה ואנס אותה.
לפני כחודש נעצר תושב העיר בחשד לאלימות במשפחה - ולאחר שנלקחה ממנו דגימת DNA בתיק החדש נמצאה התאמה משפחתית לממצאים הפורנזיים של תיק האונס. לפני יומיים התקבלה תוצאת הדגימה והתברר כי אחיו של אותו חשוד מאירוע האלימות הוא החשוד באונס. מהמשטרה נמסר כי זיהוי החשוד באונס התאפשר בזכות פעולות חקירה מהירות וסמויות שביצעו חוקרי היחידה בשילוב אמצעים טכנולוגיים.
לגסה הובא אתמול לחקירה בתחנת המשטרה בראש העין, ובסיומה נעצר. בחקירתו הכחיש לגסה את המיוחס לו אך בהמשך הודה ומסר פרטים מוכמנים על האונס.
בדיון היום בבית המשפט טען סניגורו כי מדובר במעצר לא חוקי מכיוון שלא הוצא צו מעצר החתום על ידי שופט לפני מעצרו. בהחלטתו ציין השופט שמעון שטיין כי "המעצר הראשוני לא נעשה על פי פקודת מעצר, השוטרים הגיעו למקום עבודתו של החשוד ושם מצאו לעכבו ולהביאו לחקירה". השופט הוסיף כי "אף אם היה מקום לבקש פקודת מעצר שיפוטית, לא אקבע כי מעצרו של החשוד לאחר שעוכב מיד לאחר הגילוי איננו חוקי".
עו"ד קובי בן שעיה, שמייצג את החשוד, מסר בתגובה: "מרשי נחקר על האירוע שהתרחש לפני כעשור. כשהתמונה תתבהר יתברר כי הדברים הם שונים לחלוטין מכפי הנטען".