בית משפט השלום בפתח תקווה האריך אחר הצהריים (שני) בתשעה ימים את מעצרו של מוחמד מסראווה (30), תושב טייבה, החשוד שרצח בדקירות את אשתו בראאה (26) ואת שני ילדיהם הקטנים, אמיר ואדם, בני שנתיים וחצי שנה. מסראווה מכחיש את המיוחס לו. בחקירתו טען כי חזר הביתה עם אחיו והם מצאו את אשתו ואת הילדים מתים. בפתח הדיון אמר החשוד: "לא עשיתי כלום".
מסראווה חשוד שדקר הלילה למוות את הפעוט והתינוק במיטותיהם, ורצח את אשתו במטבח ביתם. יום לפני כן, המשפחה עוד הייתה בטיול בטבריה - אליו הגיעה אחרי חופשה באילת בעיד אל-פיטר, לרגל יום הולדתה של האם. נבדק אם לבעל יש רקע פסיכיאטרי.
3 צפייה בגלריה
החשוד ברצח בראאה מסארוה
החשוד ברצח בראאה מסארוה
מוחמד מסראווה
(צילום: יריב כץ)
בדיון היום אמרה נציגת המשטרה, רס"ב אפשרית מלאכי, כי "יש לנו ראיות הקושרות אותו לרצח. קיבלנו דיווח על המקרה סמוך לשעה 2:30 לפנות בוקר. הגענו לזירה ושם היו החשוד ובני המשפחה".
רס"ב מלאכי הוסיפה כי "בוצעו במקום פעולות על ידי חוקרי מז"פ. יש אינדיקציה שהיה אירוע בין בני הזוג לפני כשנתיים ואנחנו צריכים לבדוק את זה".  
עו"ד גיא עין צבי, המייצג את החשוד מטעם הסנגוריה הציבורית, טען בדיון כי מסראווה לא החליף בגדים ואין על בגדיו סימני דם. כמו כן, טען כי אין על גופו סימני מאבק. "רואים שאין על ידיו ועל פניו סימני מאבק שמתאימים לרצח. המנוחה לא הגישה מעולם נגדו תלונה למשטרה והמשפחה גם לא מוכרת לרווחה", הוא הוסיף.
3 צפייה בגלריה
בראאה מסארוה ובניה אמיר ואדם
בראאה מסארוה ובניה אמיר ואדם
הנרצחים הלילה בטייבה: האם בראאה מסארווה, ובניה אמיר ואדם
3 צפייה בגלריה
כוחות משטרה בזירת הרצח בטייבה
כוחות משטרה בזירת הרצח בטייבה
זירת הרצח בטייבה
(צילום: דוברות המשטרה)
הדיווח על הרצח התקבל הלילה במוקד 101 של מד"א במרחב ירקון בשעה 02:34. חובשים ופרמדיקים של מד"א דיווחו כי מצאו את הצעירה ואת שני הילדים ללא סימני חיים, ונאלצו כאמור לקבוע את מותם. פרמדיק מד"א מוחמד עראקי סיפר כי "כשהגענו למקום המראה היה מזעזע ביותר. ראינו את האישה, התינוק והפעוט מחוסרי הכרה ועם סימני אלימות על גופם. ביצענו בדיקות רפואיות וניסינו להציל אותם, אך הם היו ללא סימני חיים ולצערנו לא נותר לנו אלא לקבוע את מותם של השלושה".
עאדל ג'אבר, אביה של הנרצחת, אמר מוקדם יותר כי "אנחנו בהלם. בתי העירה אותי ועדכנה אותי שבראאה ושני ילדיה נרצחו. לא יודע מה להגיד. ההורים של בעלה היו גאים בה, לפעמים היא הייתה מזמינה אותם לארוחות אצלנו בבית. כולנו איבדנו את הפרחים של המשפחה". הוא הוסיף: "פעם אחרונה דיברנו ביום החג. היא ושני הנכדים חיבקו אותי ואחר כך יצאו. הם היו בטיול וחזרו, לא צפינו שזה יסתיים ברצח".

ראש העיר טייבה, שועאע מסארווה מנצור, אמר היום ל-ynet כי "המשפחה לא מוכרת לרשויות הרווחה. מדובר במשפחה מכובדת ואמידה, מבחינת הרשות לא הייתה שום נורה אדומה. בלילה קיבלתי טלפון מקצין המשטרה שדיווח לי, מבחינתי התמונה עדיין לא ברורה". הוא ביקש לא לקשר את הרצח המשולש לרצף הרציחות בחברה הערבית: "אי אפשר לקשור את המקרה הזה לאירועי הטבח בחברה הערבית. זה אסון, אירוע ספציפי שאין לו רקע".
בעקבות רצח מסארווה ושני ילדיה, מניין הנרצחים בחברה הערבית עומד על 64 מאז תחילת השנה. מתוך עשרות מקרי הרצח פוענחו חמישה בלבד. בהשוואה, ב-1 במאי 2022 מספר הנרצחים בחברה הערבית עמד על 25.