צוות כבאים פינה היום (ראשון) 24 משפחות בניין מגורים בשכונת קריית אליעזר בחיפה, לאחר שהתקבל דיווח על רעש של פיצוץ במבנה והופעת סדקים בתוך הדירות. טפסר משנה סויסה יצחק, מפקד תחנת הכיבוי בחיפה, החליט על פינוי הדיירים - רובם קשישים - מהמבנה שברחוב אחווה בעיר, עד הגעת גורמי מקצוע מאגף ההנדסה של עיריית חיפה. כעבור כמה שעות ולאחר הערכת מצב של מהנדס העיר חיפה אפשרה העירייה לדיירים לחזור לבתיהם בטענה שאין חשש לקריסה. עם זאת, לחלק מהדיירים ניתנו הוראות שלא להיכנס לאזורים ספיציפיים בבתיהם שבהם התגלו סדקים משמעותיים.
טרם החלטת מהנדס העיר חלק מהדיירים סיפרו ל-ynet כי בעקבות הפינוי, אין להם היכן לישון הלילה. אהרון אמנון, דייר בבניין בן 88, שגר בקומה שלישית אמר: "לאן אני אלך? אני פה לבד עם אשתי. לקחתי אותה לשכנה ליד והיא התחילה לבכות". הוא תיאר את ההתרחשויות: "אחד הדיירים בכניסה האמצעית נכנס וראה את הקיר האמצעי, בין הקירות לבין הכניסה, מפורק. אני גם הייתי. הקיר מפוצץ. התקשרנו למכבי אש שיבואו. הם ראו את זה ואמרו לנו לפנות. הביא גם את קצין הכבאות שבדק ואמר שיש צורך בפינוי".
3 צפייה בגלריה
פינוי דיירים בשל חשש לקריסת מבנה בחיפה
פינוי דיירים בשל חשש לקריסת מבנה בחיפה
הבניין שיש חשש לקריסתו בחיפה
(צילום: דוברות כבאות והצלה )
3 צפייה בגלריה
פינוי דיירים בשל חשש לקריסת מבנה בחיפה
פינוי דיירים בשל חשש לקריסת מבנה בחיפה
סדקים בקירות
(צילום: דוברות כבאות והצלה )
מיכאל טליינסניק, גם הוא דייר בבניין, סיפר כי אחד השכנים אמר שבמהלך הלילה האחרון שמע קולות. "התחלנו לדבר בין השכנים והזמנו כיבוי אש, הם הגיעו, ראו את זה, אחר כך הזמינו את מנהדס העיר ואמרו לנו לפנות את הבניין. אז לקחתי כל מיני דברים חשובים ויצאתי", אמר ל-ynet. הוא הוסיף: "בבית שלי אין סדקים. בגלל האירוע שהיה בחולון אנחנו מוטרדים. הזמנו בעל מקצוע טוב והוא בדק ואמר שצריך לטפל בבניין בדחיפות".
טלינסניק אמר: "זו השכירות שלי, אני לא יודע מה לעשות. אף אחד בעירייה לא דיבר איתנו, הם סגורים עד 29 בחודש. אין עם מי לדבר. אני לא יודע איך זה היה מתפתח אם לא היינו מתקשרים לכיבוי אש", ציין.

3 צפייה בגלריה
צילומי רחפן של הריסות הבניין שקרס בחולון
צילומי רחפן של הריסות הבניין שקרס בחולון
צילומי רחפן של הריסות הבניין שקרס בחולון
(צילום: Droneimagebank)
שמעון אוטמזגין, הוא קבלן שיפוצים שהגיע למקום בעקבות קריאת אחד הדיירים. "הוא ביקש ממני, שלח לי תמונות של דירה מתחתיו בקומה ראשונה שיש סדקים, שמעו רעשים שם. אמרתי לו שאין כל כך מה לעשות, צריכים לפנות לרשות. לאחר מכן אחרי איזה שעה התקשר אליי חבר שגר פה בכניסה ליד, ביקש ממני אם אני יכול לבוא. אמרתי לו שכבר דיברו איתי על זה, אני אגיע. הגעתי, ראיתי את הדירה, ראיתי את הנזקים. אני מכיר כבר את הנזקים של הבניין אבל הם החמירו מאוד מאוד. אמרתי לו 'אני, את הילדים שלי, לא הייתי משאיר פה'".
לדבריו, ישנה סכנה ממשית לקריסת הבניין: "חייב להזמין פה את הרשות או לצעוק צעקה כדי שיבואו. איך שהגיעו מכיבוי האש התחילו להריץ את העניין ולפנות. בעירייה התעקשו שרק בעל נכס יכול לדבר איתם – אבל גרים פה בשכירויות".
כאמור, לבסוף החליט מהנדס העיר כי לא קיים חשש לקריסת המבנה והתיר למרבית דיירי הבניין לחזור לבתיהם.
ביום ראשון שעבר, קצת יותר מיממה לאחר שצוותי כיבוי פינו במהירות 32 משפחות מרחוב סרלין יוסף בחולון, המבנה המסוכן קרס מעצמו ובמקום נותר גל הריסות. המבנה הצמוד אליו, שגם ממנו פונו הדיירים, נפגע בחלקו האחורי. המשטרה חסמה את הכניסה לרחוב וקראה לתושבים להימנע מלהגיע למקום עד שגורמי המקצוע יסיימו לטפל בזירה. גורמים מקצועיים העריכו שפינוי הדיירים הציל 32 משפחות מאסון כבד.
כמה ימים לאחר מכן, גם בבני ברק אירע מקרה דומה. באישון לילה פונו עשר משפחות משני בניינים ישנים צמודים ברחוב בר אילן מחשש שהמבנה יקרוס.