חבר הכנסת אחמד טיבי פרסם הערב (יום שני) סרטון שבו נראים שוטרים אוחזים בכוח בנער ערבי עם תסמונת דאון בירושלים, ותקף, תוך התייחסות למותו של איאד אלחלאק מירי שוטרים: "מה יש למשטרת ירושלים נגד נערים פלסטינים בעלי צרכים מיוחדים?". בסרטון נראה כי כמה תושבים נאבקים עם השוטרים, ובסופו של דבר שוחרר הנער ולא עוכב או נעצר.
1 צפייה בגלריה
תיעוד מהאירוע
תיעוד מהאירוע
מתוך התיעוד
(מתוך טוויטר )
הנער שנצפה בסרטון הוא מוחמד עג'לוני. אביו מורשד, שנמצא יחד איתו בבית החולים אל-מקאסד שבמזרח ירושלים, סיפר כי "הילד שלי בעל צרכים מיוחדים, ומשתתף בהפגנות כאלה כי הוא אוהב להיות בקרבת אנשים". עג'לוני סיפר שהופתע שבנו הותקף: "הוא לא משתייך לשום פלג. צר לי שהמשטרה תקפה חסר ישע".
עדת ראייה שהייתה במקום סיפרה: "אנחנו מכירים את הנער מכל ההפגנות והאירועים ומכבדים אותו בגלל מצבו. היה בלגן וכל מיני קריאות, הוא השתתף וצעק כמו כולם. ואז ראינו שהמשטרה רצתה להגיע אליו באופן ספציפי ולהשתיק אותו. הרביצו לו למרות מצבו".
ממשטרת ישראל נמסר: "מדובר בתיעוד חלקי ותיאור מעוות של ההתרחשות במקום. בעקבות קריאות הסתה חמורות לפגוע ביהודים של אדם שנכח במקום ואינו תושב המקום עם אחרים, כוחות המשטרה ביקשו מהנוכחים להרחיקו ולחדול ממעשה זה ללא הואיל. השוטרים פעלו להרחיקו מהמקום על מנת להפסיק את העבירה, אז הגיעו למקום אחרים והחלו להתעמת עם השוטרים. נוכח מצבו של הצעיר, בחרו השוטרים להסתפק בהרחקתו ובהפסקת העבירה, ובתוך זמן קצר הועבר הצעיר לקרוב משפחתו שלקח אותו מהמקום. יובהר כי הצעיר לא נעצר או נחקר ולא הייתה כל כוונה כזו בשום שלב. נמשיך לפעול באזור לשמירת הביטחון, החוק והסדר הציבורי".