ירה עליו חץ: לבית משפט השלום בחיפה הוגש כתב אישום חמור נגד תושב עתלית (45), המואשם כי פצע את מי שהיה חברו, לאחר שירה לעברו חץ באמצעות רובה דיג. בנס לא הסתיים האירוע בפציעה קשה הרבה יותר. בסרטון שבפתח הידיעה: תיעוד מהתקרית, וההקלטה של דיווח אשת הקורבן למוקד 100 של המשטרה.
התקיפה התרחשה לפני 10 ימים, ב-27 באוקטובר: סמוך לשעה 16:45 הגיע אז הנאשם לחצר בית חברו ברחוב הלוחמים בעיר, כשהוא מחזיק ביד אחת סכין מטבח בעלת להב באורך של כ-10 ס"מ, ובידו האחרת החזיק רובה צלילה שהיה טעון בחץ המשמש לדיג. הנאשם, כך נכתב באישום, הבחין בחברו עומד במרפסת ביתם וצעק לו לרדת למטה. מיד לאחר מכן, יצא מחצר הבית והחל ללכת לכיוון ביתו ברחוב האלון.
2 צפייה בגלריה
תיעוד ממצלמת האבטחה תושב עתלית ירה ופצע אדם אחר באמצעות חץ של רובה דיג
תיעוד ממצלמת האבטחה תושב עתלית ירה ופצע אדם אחר באמצעות חץ של רובה דיג
תיעוד התקרית בעתלית
(צילום: דוברות המשטרה)
בשלב זה, ירד החבר אל החצר, אז חזר לשם הנאשם תוך שהוא מכוון את רובה הצלילה לעבר חברו. הוא ירה את החץ ופגע בידו הימנית של החבר. החבר פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, כשהוא סובל משני פצעים באמת ידו. בשל אותם פצעים סובל האיש מהגבלה בהנעת שורש כף היד בצד ימין, קושי בהזזת האצבעות, וירידה בתחושה ביד ימין. צוות מד"א פינה אותו אל המרכז הרפואי רמב"ם, שם סגרו הרופאים את פצעיו באמצעות סיכות, הוא נחבש באופן סטרילי וקיבל טיפול תרופתי.
בעקבות דיווח של אשת הנפגע למוקד 100 של המשטרה, הגיעו למקום שוטרים מתחנת טירת כרמל ועצרו את הנאשם עם רובה הצלילה והסכין. בעת שהוכנס לניידת, איים האיש: "אני אנקה את כל עתלית מסמים. כל מי שמוכר סמים אני אפגע בו". הוא פנה לשוטרים ואמר: "אתם לא אשמים, בית המשפט כובל את הידיים שלכם. גם בלילה אני אנקה את עתלית עד שאף אחד לא ימכור פה סמים".
2 צפייה בגלריה
תיעוד ממצלמת האבטחה תושב עתלית ירה ופצע אדם אחר באמצעות חץ של רובה דיג
תיעוד ממצלמת האבטחה תושב עתלית ירה ופצע אדם אחר באמצעות חץ של רובה דיג
(צילום: דוברות המשטרה)
בכתב האישום שהוגש על ידי התובעת המשטרתית פקד ננסי בסון, נטען כי הנאשם המשיך לאיים ולקלל: "תן לי לעשות את המלחמה, תכבדו אני אכבד, עדיף לכם כבר להרוג אותי בתחנה, יא מנייאק, יא אחו שרמוטה. אני יודע מי מוכר סמים ומי לא, במקום שתזרמו איתי. ההומו הזה שיריתי בו, וואו זו רק ההתחלה. מי שמוכר סמים לילדים אני אז... את אמא שלו. תשאיר לי את זה. תשחרר אותי מהאזיקים, אני שובר את כולם. אני שועל. תנו לי לעשות את העבודה. אני יודע מה אני עושה. אני לא אבוא סתם. בהמשך הטיח בשוטרים, "אני אז... אתכם, אנחנו נפגש, אני אבוא מתחת לבית שלך".
בשלב זה הגיעה אמו של הנאשם למקום והתבקשה על ידי השוטר להתרחק מהניידת. הנאשם הטיח בו: "יא בן זונה, יא הומו, עכשיו זה אישי בינינו. כשאני אצא אני אגמור אותך יא בן זונה".
התביעה המשטרתית מייחסת לנאשם עבירות של פציעה כשהעבריין מזוין, החזקת אגרופן או סכין של כדין ואיומים.
ראש משרד החקירות בתחנת טירת כרמל, רב-פקד מור ענבר, אמר: "אנו רואים בחומרה כל שימוש באלימות כל שכן שימוש ברובה דייג וירי החץ לעבר אדם שבדרך נס גרם לפציעה קלה בלבד. חקרנו את המקרה במקצועיות על מנת להביא להגשת כתב האישום ומיצוי הדין עם החשוד. נמשיך לעשות כן על מנת לצמצם את אירועי האלימות ככל שניתן".