18 גברים בשנות ה-30 לחייהם נפצעו בצהריים (רביעי) מפגיעות ישירות במתנ"ס וברכב בערב אל-עראמשה שבגליל המערבי. המרכז הרפואי לגליל בנהריה דיווח כי אחד מהם במצב אנוש, שניים קשה, ארבעה בינוני ו-11 קל. בית החולים הודיע על הפעלת נוהל אר"ן (אירוע רב נפגעים) שלב א'. בתיעוד מרגע הפגיעה אפשר לראות כי כטב"ם מתאבד התפוצץ על המתנ"ס.

חיזבאללה קיבל אחריות על הירי וטען כי הוא בוצע באמצעות "טילי נ"ט וכטב"מי תקיפה". מקור בחיזבאללה מסר לעיתון הקטארי "אל-ערבי אל-ג'דיד": "הפעולות שלנו יכאיבו יותר לאויב אם הוא ימשיך בהסלמה - אם זה מבחינת נשק מתקדם או מבחינת המטרות".
עם קבלת הקריאה על האירוע הוזנקו לזירה כוחות גדולים של מד"א הכוללים אופנועי חירום, אמבולנסים וניידות טיפול נמרץ. חובשים ופרמדיקים של מד"א בשיתוף כוחות רפואה של צה"ל פינו את הפצועים לבית החולים.
לפחות ארבע רקטות ששוגרו משטח לבנון ולא יורטו חצו לעבר היישוב, ואחת מהן פגעה במבנה. רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה כי "שתי רקטות כבדות משקל פגעו במבנה בערב אל-עראמשה". במקביל נשמעו אזעקות נוספות במרחב, כנראה במטרה לפגוע במאמצי הטיפול בפצועים.
לאחר הפגיעות הישירות, דובר צה"ל עדכן כי "מקורות הירי הותקפו". הוא מסר כי "מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר מבנה צבאי שבו שהו מחבלים של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב עייתא א-שעב שבדרום לבנון".
2 צפייה בגלריה
הפגיעה בערמשא
הפגיעה בערמשא
הפגיעה בערב אל-עראמשה

חובש בכיר במד"א וואחיד עלי, שהיה בין הראשונים להגיע לפצועים, סיפר: "יחד עם כוח רפואה של צה"ל עשינו מיון ראשוני לנפגעים תחת אש וראינו 13 פצועים. ארבעה במצב קשה, אחד בינוני ושמונה גברים נוספים בשנות ה-30 לחייהם במצב קל היו בהכרה מלאה וסבלו מפצעי רסיסים בגופם. העלינו את הפצועים לאמבולנסים ופינינו אותם לבית החולים".
חובש בכיר במד"א, אחמד עבד אל האדי, פרמדיקית מד"א רחל אלבו וחובש רפואת חירום ונהג במד"א אמיר טויל סיפרו: "הוציאו אלינו גבר כבן 30 עם חבלות בראש ובגפיים, הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים, הרדמנו והנשמנו אותו ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו קשה".
במועצה האזורית מטה אשר ביקשו לחדד עבור התושבים מהיישובים המפונים כי "ההנחיה שלא להגיע כרגע לבתים באזור קו העימות עדיין תקפה. מבקשים מהציבור להישמע להנחיות פיקוד העורף והרבש"צים ביישובים".
2 צפייה בגלריה
מיקום הפגיעה בערמשא
מיקום הפגיעה בערמשא
זירת הפגיעה בערב אל-עראמשה
(צילום: אביהו שפירא)
מוקדם יותר הופעלו התרעות מפני ירי רקטות וטילים ביישובים נטועה ואלקוש שבגליל המערבי וביישובים מתת, פסוטה וחורפיש שבגליל העליון. בתחנת הטלוויזיה הקטארית "אל-ג'זירה" דווח כי בוצע ירי של שש רקטות. לאחר מכן נודע כי בין חמישה לשבעה שיגורים בוצעו בירי לעבר אלקוש. חיזבאללה קיבל אחריות על הירי לגליל המערבי, וטען: "פגענו במוצב בירנית באמצעות טילי בורקאן".
הבוקר הודיע דובר צה"ל כי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו במהלך הלילה שורת מטרות של חיזבאללה בדרום לבנון. "בין המטרות שהותקפו, אתרים צבאיים ומבנים צבאיים של חיזבאללה במרחבים אל-חיאם, אל מנצורי, עלמא א-שעב ויעטר שבדרום לבנון", מסר דובר צה"ל. בנוגע לאזעקות בגליל המערבי, הוסיף: "זוהו כמה שיגורים שחצו משטח מלבנון, אין נפגעים. כוחות צה"ל תקפו את מקורות הירי".
בהמשך קיבל חיזבאללה אחריות על ירי לגליל העליון, וטען כי טיל נ"ט נורה לעבר בסיס חיל האוויר במירון, יב"א 506 (היב"א הצפונית), המכונה "העיניים של המדינה בצפון". ארגון הטרור טען: "פגענו והשמדנו מכשירים במקום".
בכתבה זו שולבו תמונות מהרשתות החברתיות בשימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. אם ידוע לכם מי צילם אותם - שלחו לנו במייל אדום.
פורסם לראשונה: 13:26, 17.04.24