ג', בן 45, גרוש+2, שירת ביחידה קרבית בגולני. במהלך השירות הצבאי הוא איבד את מפקדו ושלושה מחבריו ונפצע בעצמו כמה פעמים. כשהכאבים מהפציעה החריפו, הוא קיבל מרשם למדבקות פנטניל - תרופה נוגדת כאבים חזקים ממשפחת האופיואידים. עם הזמן הוא הגדיל את השימוש ושינה את אופן הצריכה כשהתחיל לעשן את המדבקות. משם הדרך לרחוב הייתה קצרה.


"לא לקחתי בחשבון שמדבקה אחת היא לשימוש של שלושה ימים וכשמעשנים את זה, זה כמו שלוש מדבקות בבת אחת", הוא מעיד. הצריכה המוגברת והקריזים הקשים אילצו את ג' לחפש את המדבקות בשוק השחור. חוץ מהמחיר הכלכלי, הוא מספר ששילם מחיר משפחתי חברתי ומקצועי קשה: "מי ששוקל להשתמש שלא יעז - זה השער לגיהנום".
בשנים האחרונות רואים זליגה של הפנטניל, המכונה "פֶנטה", משכך כאבים שנחשב חזק פי 100 ממורפיום הנמכר בבתי המרקחת - לשוק השחור. "סם המוות", סדרה חדשה מבית ynet original חושפת את התופעה, היעדר המודעות, הסכנות למשתמשים והקושי להציע להם עזרה. צפו בפרק הראשון.

עוד ב-ynet original:

נוכל. רוצח. מיליונר - סדרה תיעודית בשלושה פרקים שחוזרת אל פרשת הרצח שהסעירה את ישראל ואת גרמניה בשנות ה-90 - ואל חייו הסוערים לא פחות של הרוצח, אילן טסלר, מאחורי הסורגים.
הנסיעה האחרונה של עמית - סדרה תיעודית בשלושה פרקים הכוללת פרטים חדשים, עדויות וצילומים בלעדיים שמבקשים לשפוך אור על מה שבאמת קרה בליל התאונה שבה קיפחה סגן עמית איטח את חייה.
שורת חיפוש: סקס ישראליות - סדרה תיעודית בשלושה פרקים החושפת את היקף ההפצה והסחר של תמונות עירום בטלגרם, את אופן הפעולה האכזרי של המפיצים, את אוזלת ידה של המשטרה ואת המחיר הכבד והמתמשך שמשלמות הקורבנות.