נזיפה חמורה, הורדה בדרגה למשך חודש, וחצי שנה על תנאי נגזרו על מפקד מרכז שליטה במשטרה שהורשע בבית הדין המשמעתי בהתנהגות שאינה הולמת כלפי שלוש חיילות וחייל בשירות חובה ששירתו תחתיו.
מכתב האישום המשמעתי שהוגש נגד מפקד המשל"ט עלה כי נהג לגעת בגופן של החיילות, בין היתר במהלך תדרוכים מבצעיים, או כשחלפו מולו בכניסה לתחנה. אחת החיילות סיפרה שהניח את ידו על הירך שלה, ובמקרה אחר הניח את ידיו על מותניה של חיילת ואמר לה "תיזהרי". בכתב האישום המשמעתי נכתב כי המפקד פעל בצורה דומה בכמה מקרים מול חיילות אחרות.
1 צפייה בגלריה
משטרה
משטרה
הטרדות ושאלות מיניות לחיילות ולחייל. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
במקרה אחר פנה מפקד המשל"ט לחייל שעל מדיו היו סימני שפשוף עם שאלה בעלת אופי מיני. בהזדמנות אחרת פנה המפקד לחייל שפרסם תמונה עם אחותו בפייסבוק, ושאל אותו: "וואו, אחותך ממש נראית טוב, מתי אתה מארגן לי דייט או לילה?".
השוטר פנה אליו בפעם אחרת וביקש ממנו למסור דרישת שלום לאחותו, בצירוף המשפט: "מחכה לזרימה שלה". החייל השיב למפקדו כי הוא מקווה שהוא צוחק, אך המפקד השיב לו: "אתה תשלם על זה".
בטיעוני ההגנה נטען מצד מפקד המשל"ט כי הוא שוטר ללא עבר משמעתי, שפועל באופן מקצועי אשר משביע את רצון מפקדיו. השוטר טען כי הוא מקבל אחריות מלאה על מעשיו והביע חרטה כנה.
למרות גזר הדין המקל, אחד השופטים - מתוך הרכב של שלושה - הביע את הסתייגותו מהעונש. "הגעתי לכלל מסקנה כי המקרה שבפנינו מחייב העברת מסר חד, ברור ומרתיע המוקיע מכל וכל מעשים אלו", כתב סנ"צ ניסים כחלון. "הורדה בדרגה אחת למשך חודש, לעניות דעתי אינה מעבירה מסר זה".
עו"ד פיני פישלרעו"ד פיני פישלר
בית הדין המשמעתי של המשטרה, יצוין, מתנהל כבר כמה חודשים ללא מפקד קבוע מאז פרישה של תנ"צ רקפת לוין-גורדון שעמדה בראשו. יו"ר (משותף) של ועדת המשטרה בלשכת עורכי הדין בישראל, עו"ד פיני פישלר, פנה במכתב למשטרה בנושא אי-המינוי של נשיא קבוע לבית הדין המשמעתי. "מקום שבו המשטרה אינה ממנה נשיא לבית הדין למשמעת, משמע שכך מתייחסת צמרת המשטרה למשמעת. בביטול ובבוז", אמר פישלר.