3 צפייה בגלריה
ראני קיסי ההרוג באירוע אלימות בפוריידיס, עיד אלזיאדין נהרג באירוע אלימות סמוך לבית קמה
ראני קיסי ההרוג באירוע אלימות בפוריידיס, עיד אלזיאדין נהרג באירוע אלימות סמוך לבית קמה
ראני קיסי (משמאל) ועיד אלזיאדין
חשד לשני מקרי רצח תוך שעות: עיד אלזיאדין, גבר בשנות ה-70 לחייו מהיישוב מסעודין אל-עזאזמה שבפזורה הבדואית, נורה למוות אמש (חמישי) בשטח פתוח סמוך לתחנת דלק במחלף בית קמה בכביש 6, באזור הנגב. על פי החשד, הרקע למקרה הוא נקמת דם על רצח אחר שאירע לפני כשנתיים. היום תוכננה סולחה בין הצדדים. כמה שעות לאחר מכן נורה למוות בפוריידיס ראני קיסי, צעיר כבן 20. כוחות משטרה יצאו לאזור הזירה.
מותו של אלזיאדין נקבע בבית החולים סורוקה שבבאר שבע, לאחר שפונה אליו במצב קשה. כוחות של המשטרה הגיעו לזירה בנגב ופתחו בחקירת נסיבות המקרה, תוך איסוף ממצאים ונקיטה בפעולות נוספות לאיתור חשודים המעורבים באירוע.
3 צפייה בגלריה
אירוע אלימות בפוריידיס
אירוע אלימות בפוריידיס
זירת הרצח בפוריידיס
מפקד מחוז הדרום, ניצב אמיר כהן, שעמד מקרוב על פעילות כוחות המשטרה בעיר רהט הגיע לזירה בדרום וקיים הערכת מצב, שבמסגרתה הנחה להטיל את החקירה על היחידה המרכזית במרחב הנגב. בנוסף, הוא הנחה לבצע פעולות אכיפה כלפי משפחות המעורבות בסכסוכים אלימים ולהשקיע את כלל המאמצים לאיתור ומעצר חשודים המעורבים באירוע.
בשעה 18:39 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב נגב על פצוע בשטח פתוח, צפונית לבית קמה. חובשים ופרמדיקים של הארגון העניקו לו טיפול רפואי במקום, לאחר שסבל מפציעה חודרת. כאמור, מותו של הפצוע נקבע בהמשך בבית החולים.
3 צפייה בגלריה
הערכת מצב מיוחדת בעקבות הרצח בפוריידיס
הערכת מצב מיוחדת בעקבות הרצח בפוריידיס
הערכת מצב מיוחדת של המשטרה בעקבות הרצח בפוריידיס
(צילום: דוברות המשטרה)
במד"א מסרו עוד כי בשעה 22:02 התקבל דיווח במוקד הארגון במרחב שרון על פצוע בפוריידיס. חובשים ופרמדיקים העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים הלל יפה בחדרה כשהוא מחוסר הכרה ועם פציעה חודרת.
מפקד מחוז חוף במשטרה, ניצב דניאל לוי, קיים במהלך הלילה הערכת מצב מיוחדת בעקבות הרצח בפוריידיס, ובסיומה הטיל את החקירה על היחידה המרכזית מחוז חוף.
ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם בערב הודעה אחרי שורת הרציחות בחברה הערבית בימים האחרונים, ובה כתב: "העדויות מהרציחות האחרונות בחברה הערבית מזעזעות וקורעות את הלב. אני שולח תנחומים למשפחות הנרצחים".
לדברי נתניהו, "מיד עם כינוס הכנסת נעביר שורה של חוקים שייתנו לרשויות האכיפה כלים משמעותיים וחדשניים כדי להילחם במשפחות הפשע ובגורמים אלימים נוספים. אנו מחויבים להיאבק בפשיעה בחברה הערבית כפי שעשינו עם ארגוני פשיעה אחרים".
פורסם לראשונה: 21:55, 28.09.23