2 צפייה בגלריה
יצחק קרייס
יצחק קרייס
נחשב למנהל מוערך. פרופ' יצחק קרייס, מנכ"ל שיבא
(צילום: אלכס קולומויסקי)
אוניברסיטת אריאל בשומרון תכננה להעניק תואר ד"ר לשם כבוד למנכ"ל המרכז הרפואי שיבא בתל השומר פרופ' יצחק קרייס, אך בשל טענות לניגוד עניינים מצד חלק מחברי הוועד המנהל – טקס הענקת הפרס כולו, שתוכנן להתקיים בסוף החודש הנוכחי, נדחה. כך נודע ל-ynet. קרייס, מנהל בית החולים הגדול בישראל, נחשב למנהל מוערך וזכה בעבר בתואר דומה מאוניברסיטת רייכמן, אך הסיבה לטענות בעניין התואר מאריאל היא שנשיא האוניברסיטה, פרופ' יהודה שינפלד, משמש גם רופא בכיר בשיבא ומנהל במרכז למחלות אוטואימוניות של בית החולים.
בנוסף, הכריזה האוניברסיטה על הזוכים בתואר עוד לפני שנערך דיון בוועד המנהל, וזאת בניגוד לנהלים. בנוסף לקרייס, גם המתמטיקאי וזוכה פרס נובל לכלכלה פרופ' ישראל אומן, הסופרת והמחזאית שולמית לפיד והביוכימאית וכלת פרס ישראל למדעי הרפואה פרופ' רות ארנון היו אמורים לזכות בפרס. בשיחה עם ynet סיפר פרופ' אומן כי קיבל בתחילה הודעה על כך שיקבל את הפרס בסוף החודש הנוכחי, אך לאחרונה התקשר אליו נשיא האוניברסיטה ובישר לו כי הטקס נדחה לחודש אוקטובר – ולא קיבל הסבר על הסיבה לדחייה. יש לציין כי קיים ניגוד עניינים גם בין חלק מהמתנגדים לבחירתו של קרייס – לבית החולים שיבא.
2 צפייה בגלריה
אוניברסיטת אריאל שבשומרון. "האירוע נדחה בשל תהליכים פרוצדורליים"
אוניברסיטת אריאל שבשומרון. "האירוע נדחה בשל תהליכים פרוצדורליים"
אוניברסיטת אריאל שבשומרון. "האירוע נדחה בשל תהליכים פרוצדורליים"
(צילום: אילן ארד)
כאמור, הטקס נדחה והזוכים קיבלו על כך הודעה מפתיעה. "כולם מסכימים שזה לא נעשה בנוהל", אמר אחד המשתתפים בדיון שנערך בוועד המנהל של האוניברסיטה לאחרונה, כפי שצוין בפרוטוקול הדיון שהגיע לידי ynet. בפרוטוקול נכתב כי מי שהציע את המועמדים וקידם את מועמדותם היה הנשיא שינפלד. משתתף אחר אמר: "יש פה ניגוד עניינים של הנשיא ואני לא הייתי רוצה להעמיד אותו בסיטואציה לא נעימה שכזו. נדחה את הטקס, נבדוק הכול ונאשר". עוד עולה מהפרוטוקול כי נרשמה התנגדות גם למתן הפרס לפרופ' ארנון, בין היתר בשל "התבטאויות עבר" שלה נגד האוניברסיטה.
מאוניברסיטת אריאל נמסר בתגובה: "אירוע הענקת תואר ד"ר לשם כבוד נדחה בשל תהליכים פרוצדורליים ומועד חדש לקיומו יקבע בהמשך".