ישראלי בן 45 נהרג אמש (רביעי) בהתנגשות בין שלושה כלי רכב בכביש 90 סמוך לעיירה הפלסטינית עוג'א א-תחתא בבקעת הירדן. צוותים של מגן דוד אדום קבעו את מותו של האיש בזירה, ובמקביל טיפלו בתשעה נפגעים נוספים, בהם גם פלסטינים - שניים מהם נפצעו באורח קשה, שלושה בינוני וארבעה קל.
דובר מד"א זכי הלר עדכן כי אחת מהפצועים קשה היא ישראלית בת 13. שאר הנפגעים - גבר כבן 40 שנפצע קשה, ילד בן 10, נערה כבת 16 ואישה כבת 40 שנפצעו בינוני, וארבעה פצועים קל - הם פלסטינים שפונו על-ידי צוותי הסהר האדום לטיפול בשטחי הרשות הפלסטינית. המשטרה חוקרת את נסיבות התאונה.
2 צפייה בגלריה
זירת תאונת הדרכים הקשה בכביש 90 בסמוך לעוגא אתחתא
זירת תאונת הדרכים הקשה בכביש 90 בסמוך לעוגא אתחתא
זירת התאונה
(צילום: דוברות כבאות והצלה)
2 צפייה בגלריה
זירת תאונת הדרכים הקשה בכביש 90 בסמוך לעוגא אתחתא
זירת תאונת הדרכים הקשה בכביש 90 בסמוך לעוגא אתחתא
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
הדיווח על התאונה התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב גלבוע בשעה 21:49. לזירה הוקפצו גם מסוקים של מד"א וצה"ל.
הפרמדיקים דניס פולקוב וחמוטל רוזנסקי והחובש אליעזר טל סיפרו: "מדובר בתאונה קשה מאוד, בזירה חשוכה ומורכבת ראינו שלושה כלי רכב מעוכים ואחד מהם הפוך על הגג. גבר בן 45 חולץ מהרכב ההפוך. ניסינו להציל אותו, מצבו היה קריטי ובתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותו. מהרכב חולצה נערה בת 13 עם חבלה רב-מערכתית שפונתה במסוק לבית חולים. הענקנו טיפול לשאר הפצועים, חמישה מהם פינינו למסוקים של צה"ל שנחתו בסמוך".
צוותים של כיבוי אש ממחוז יו"ש פעלו בזירה כדי לחלץ כמה מהפצועים מכלי הרכב. רשף תומר בכר, סגן מפקד המשמרת, אמר: "עם ההגעה לזירת התאונה זיהינו שני רכבים פרטיים במרחק האחד מהשני. מיד התחלנו בפעולות לחילוץ הלכודים באמצעות כלים הידראוליים ייעודיים. בסיום החילוץ הועברו הלכודים לגורמי הרפואה".
ראש המועצה האזורית בקעת הירדן, דוד אלחייני, אמר בעקבות התאונה כי "כל מה שקורה בכביש 90 הוא הפקרות רבת שנים. אין דרך להגדיר זאת אחרת. בכל חלק ממנו ולכל אורכה של המדינה הוא מייצר סכנות לתאונות ומפגעי תעבורה. לצערי, הלילה, שוב נפגעו כאן אנשים רבים מאד. המדינה חייבת לעשות את המקסימום כדי שניתן יהיה לנסוע בכביש הזה בביטחון".
פורסם לראשונה: 22:28, 28.06.23