אורי לב, בן 31 מרחובות, התעורר הבוקר (יום שבת) עם סחרחורת וכאבים בפנים, עדות לאגרוף שספג אמש בחצות מחוץ לבר ברחוב הרצל בעירו. "מישהו שאל ברוסית אם אני גיי, עניתי בטבעיות שכן - ותוך שניות הרגשתי אגרוף בפרצוף, שמהעוצמה שלו נפלתי לרצפה", סיפר בפנים נפוחות וקול שבור וחלש.
2 צפייה בגלריה
אורי לב, הותקף ברחובות על רקע נטייתו המינית
אורי לב, הותקף ברחובות על רקע נטייתו המינית
"לא חלמתי שאכנס לסטטיסטיקה". אורי לב
(באדיבות המצולם)
2 צפייה בגלריה
אורי לב, הותקף ברחובות על רקע נטייתו המינית
אורי לב, הותקף ברחובות על רקע נטייתו המינית
(באדיבות המצולם)
לב, שהותקף לא הרחק ממשטרת רחובות, סיפר כי המתין למקום בבר בזמן שספג את המכה. לדבריו, מיד לאחר מכן הרגיש סחרחורת שגרמה לו להקיא, וגם הבוקר שהתעורר הוא הקיא שוב והתפנה לבית החולים.
לאחרונה הותקף מחוץ לקניון ברחובות כוכב הרשת עדי דוידוב, בזמן שצילם סרטון לטיקטוק כשהוא מאופר ולבוש בוורוד בהשראת הסרט ברבי. "הייתי בהפגנה שהתקיימה אז", סיפר לב. "לא חלמתי שאכנס לסטטיסטיקה בעצמי".
גם הבוקר, שעות אחרי התקיפה, התקשה להבין לב מה גרם לה. "רק עניתי כן לאדם שאני לא מכיר, בזמן שאני עומד מחוץ לבר", אמר. "התייחסתי לשאלה כלגיטימית. לא חשבתי ולא עלתה במוחי מחשבה שאצטרך לשקר ולענות שלא. אני גיי ולא מסתיר את מי שאני, ולכן עניתי בטבעיות. הוא שאל ברוסית, עניתי ברוסית, ואז חטפתי בוקס לפרצוף ומצאתי את עצמי על הרצפה".
אחד המנהלים בבר שהבחין בלב סייע לו להתרומם, השכיב אותו על ספסל ושאל אם להזעיק אמבולנס. "שטפתי פנים ולא עיכלתי מה קרה לי", אמר לב. "בחרתי לא להתפנות לבית החולים, וגם לא הזעקתי משטרה. הייתי כל כך בהלם". הבוקר, לאחר שהתאושש, התפנה כאמור לב לבית החולים - וגם אמר שתוגש תלונה במשטרה.
לדברי לב, הוא בוחר לפרסם את התקיפה מכיוון שהוא לא מסתיר ולא מתבייש במי שהוא. לשאלה "האם אתה הומו?", לדבריו, היה עונה בחיוב גם הבוקר - חרף התקיפה. "אנחנו לא מסתתרים יותר", אמר חרף הכאבים.
אלון אופנהיימר, רכז קהילה גאה ברשות לביטחון קהילתי ברחובות, מסר בתגובה כי "משעות הבוקר אנחנו נמצאים בקשר רציף עם אורי. חברים שונים מהקהילה המקומית הציעו את עזרתם ואנחנו מלווים אותו בשלבים השונים של טיפול המקרה - מליווי לבית חולים ופנייה להגשת תלונה במשטרה. אנחנו מזועזעים ממקרה התקיפה החמור, שהוא השני תוך חודש בעיר. אנחנו קוראים למשטרה למצות את הדין עם התוקפים ולפעול למען הביטחון של חברי הקהילה הגאה בעיר".
לדברי איטל בציר אלשיך, חברת מועצת רחובות, "האווירה הקיצונית ברחובות מקבלת ביטוי מעשי. זהו המקרה השני של אלימות כלפי הקהילה הגאה, וברור שהרוחות הרעות המנשבות בממשלה נותנות אותותיהם גם בערים. אני מצפה מראש העיר לצאת ולגנות בצורה מפורשת ולדרוש חקירה משטרתית. זו חציית קו אדום. לא ניתן לגזענים ולחשוכים להשליט פה טרור ופחד".
סגן ראש עיריית רחובות, זוהר בלום, ביקר אישית את לב שהותקף. בלום, שמתמודד לראשות העיר מטעם יש עתיד, מסר כי "אני מגנה את התקיפה. נפעל בכל הכוח נגד האלימות, זה לא מתאים לסובלנות ולסבלנות של העיר רחובות".
יניב מרקוביץ', סגן ראש העיר ומועמד לראשות העיר רחובות, אמר כי הוא "מגנה בכל תוקף את המקרה המזעזע שבו הותקף תושב העיר אורי לב, רק בגלל נטייתו המינית. מצערת במיוחד העובדה שזו הפעם השנייה תוך חודש בו צעיר מותקף רק בגלל נטיותיו המיניות. יש לנו עיר נפלאה עם מגוון רחב של אוכלוסייה ומאז ומתמיד התאפיינו באורח חיים סבלני, מקבל ומכיל לכל גווני האוכולסייה. הטלפון שלי ממשיך להיות זמין כנבחר ציבור וגם כעורך דין שיכול לסייע בליווי משפטי ראשוני במקרים כאלה אם חלילה יקרו בעתיד. שלחתי לאורי הודעה אישית ואמשיך לשמור איתו על קשר ישיר".