במוצאי השבת האחרונה הכריזו מארגני המחאה נגד המהפכה המשפטית על הבמה בהפגנה המרכזית קפלן על "יום השוויון הלאומי", שייערך מחרתיים (חמישי), עם מסר להנהגה החרדית: "זה נגמר". המארגנים פרסמו מוקדם יותר את לוח האירועים המתוכננים לאותו יום, שכולל בין היתר "שיבושים, חסימות ומחאות במוקדים מרכזיים ברחבי הארץ", וכן מיצגי "סיפורה של שפחה" מול הרבנות הראשית בתל אביב ובירושלים.
לפחות לפי לוח האירועים הרשמי, לא צפויות הפגנות בערים החרדיות. עם זאת ל-ynet נודע כי חלק מראשי הארגונים במטה נגד המהפכה המשפטית ביקשו לשקול אופציות להפגנות במעוזים של הציבור החרדי, בין היתר בבני ברק. בערב יום חמישי, כך נראה, צפויה לצאת הפגנה מרמת גן לעיר החרדית, כפי שכבר קרה בעבר.

6 צפייה בגלריה
מפגינים ברמת גן
מפגינים ברמת גן
הצעדה הקודמת שהסתיימה בבני ברק. בחודש מרץ
(צילום: יאיר שגיא)
6 צפייה בגלריה
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, קפלן, תל אביב
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, קפלן, תל אביב
מיצג השפחות יגיע לרבנות הראשית
(צילום: רויטרס)
כזכור, בחודש מרץ התקיימו מספר הפגנות בעיר, בין היתר סמוך לביתו של יו"ר ועדת הכספים משה גפני, יו"ר דגל התורה. אז אמרו המארגנים כי מדובר ביריית פתיחה למהלך רחב היקף "נגד מעורבותם של חברי הכנסת החרדים בקידום חוקי ההפיכה המשטרית". היום קיימו בצהריים ראשי המחאה ישיבות, וסגרו את הלו"ז הצפוי לחמישי.
נציג של אחד הארגונים הודה כי כחלק מימי השיבוש, שחוזרים אחרי הפסקה של כמה שבועות, "יהיו הפתעות". לדבריו, "ההפתעות המתכוננות נוגעות לאי-שוויון ויתמקדו בפערים בחברה שהממשלה מקדמת דרך התקציב המעוות שמנציח את הפערים". ראש ארגון אחר אמר כי "הביקורת היא כלפי ההנהגה שמוליכה את ישראל לפירוק המרקם החברתי והקרע בעם".
הוא שלח מסר מאיים: "ההנהגה החרדית צריכה להבין דבר אחד - אנחנו נגיע לכל מקום, מה שהם טעמו מאיתנו הוא כלום ושום דבר. יש עוד ערים מלבד בני ברק. אנחנו ערוכים להפגנות ופעילויות רחבות. הציבור שלהם יודה לנו בסוף".
6 צפייה בגלריה
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, קפלן, תל אביב
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, קפלן, תל אביב
ההפגנה האחרונה בקפלן, במוצ"ש
(צילום: רויטרס)
6 צפייה בגלריה
מחאה תל אביב
מחאה תל אביב
המארגנים מבטיחים "שיבושים וחסימות". איילון שוב ייחסם?
(צילום: AP)
מטה המאבק המשותף של ארגוני המחאה מסר כי "הימים בהם צד אחד משרת את המדינה וגם מממן את הישיבות – בזמן שהוא מנסה לייסד פה דיקטטורת הלכה – נגמרו. ביום השוויון הלאומי נצא לעשרות פעולות מחאה ברחבי הארץ, עם מחאות מצומת הגומא ועד אילת. ביום זה נודיע רשמית להנהגה החרדית – זה נגמר.
"יום השוויון הלאומי" בחמישי הקרוב יתקיים על פי מסורת ימי השיבוש שהתקיימו במשך מספר שבועות, והופסקו עם תחילת השיחות בין הקואליציה לאופוזיציה בחסות הנשיא יצחק הרצוג. במהלך היום יתקיימו עשרות אירועי מחאה ברחבי הארץ, ולדברי המארגנים יכללו "שיבוש בסדר היום במקומות העבודה ובאקדמיה, כשחלק לא קטן מהם מתבצע ללא פרסום מוקדם".
ביום השיבוש הקודם, שנערך בסוף מרץ, נחסמו נתיבי איילון למשך שעות ארוכות. מאז, ובניגוד לשבועות קודמים, תופעת חסימת איילון שחזרה על עצמה אחת לכמה ימים, בין היתר לאחר ההפגנות במוצאי השבת, הופסקה או לכל הפחות הצטמצמה משמעותית. מטרת "יום השוויון", בין היתר, למחות נגד חוק הגיוס שמבקשת הממשלה לקדם, כמו גם מאמץ לסמן את הפוליטיקאים החרדים כמי שמובילים את "ניסיון ההפיכה", כלשון המוחים, מאחורי הקלעים.

אלה האירועים המרכזיים ב"יום השוויון הלאומי"

מארגני יום השיבוש מציינים כי בחמישי מתוכננים שני גלים של שיבושים ברחבי הארץ, בשעות הבוקר - והחל משעות אחר הצהריים. יום השיבוש יחל כבר ב-07:30, עם מיצג של מחאת ההייטק ברחבת הבימה בתל אביב, ב-08:00 יתקיימו מחאות וצעדות של הורים וילדים בעשרות מוקדים, ובמקביל יחלו שיבושים וחסימות במוקדים שונים. כמו כן, באותה שעה תתקיים הפגנת שוויון בנטל", עם מיצג לשכת גיוס בצומת נהלל.
ב-08:30 יפגינו פעילים במחאת המילואימניקים "אחים לנשק" מול בית הנשיא בירושלים. ההפגנה הזו זכתה לכותרת: "מציבים קו אדום להידברות - מערכת משפט עצמאית". החל מ-09:00 יתקיימו מחאות כאמור מול הרבנות הראשית בתל אביב ובירושלים. ב-10:30 תחל צעדה מהרבנות לבית המשפט בתל אביב, שם תתקיים "חתונה ורודה".
6 צפייה בגלריה
מחאה בירושלים
מחאה בירושלים
מיצג השפחות יגיע לרבנות הראשית בת"א וירושלים
(צילום: EPA)
6 צפייה בגלריה
מפגינים בכיכר הבימה בתל אביב נגד חוק הפונדקאות
מפגינים בכיכר הבימה בתל אביב נגד חוק הפונדקאות
צעדת שוויון של קהילת הלהט"ב תצא מהבימה
(צילום: מוטי קמחי)
ב-11:00 יפגינו פעילים במחאת ההייטק ברחבי הארץ, כשהמוקד המרכזי יהיה במתחם שרונה בתל אביב. מחאות סטודנטים יתקיימו בשעות הבוקר בין היתר בתל חי, תל אביב ובירושלים. הפגנת סטודנטים מתוכננת גם בבאר שבע, שם תתקיים גם מחאה של אנשי מערכת הבריאות, ב-12:00 תיערך הפגנה במשכן לאומנויות הבמה בעיר.
ההפגנות יתחדשו שוב ב-15:30, עם "הפגנת שוויון" בצומת צמח שבכינרת. ב-17:00 תתקיים צעדת סטודנטים בכמה מוקדים במקביל - בין היתר מפארק המדע ברחובות לעבר בית המשפט בעיר, צעדה נוספת תצא מרחבת המדעטק בחולון. ב-17:00 תיערך הפגנה גם בצומת הגומא, סמוך לכפר בלום שבגליל העליון. ב-17:30 יתקיים "מסדר אימהות בכומתות" מול ישיבת "קול התורה" בירושלים.
ב-18:00 תגיע המחאה ליישובי הערבה, שם יתקיימו הפגנות במוקדים רבים לאורך כביש הערבה. במקביל ייערך "מסע שוויון בנטל" בעמק יזרעאל, וכן הפגנה מול ביתו של שר המשפטים יריב לוין במודיעין, שמוביל את המחנה בליכוד שמעוניין לקדם את המהפכה המשפטית גם אם לא תושג פשרה בבית הנשיא.
ב-19:00 תיערך "צעדת שוויון" של קהילת הלהט"ב, שתחל בכיכר הבימה בתל אביב. כרבע שעה לאחר מכן תתקיים הפגנה בצומת כרכור.
ממארגני יום השיבוש נמסר: "נתניהו חזר להסית והשרים הודיעו שמטרתם להעביר אתה חוקי הדיקטטורה עוד במושב הזה. רק המחאה יכולה למנוע מממשלת החורבן להרוס את צבא העם, הכלכלה ולמנוע את הקרע בעם".