2 צפייה בגלריה
תשלומי שכר הלימוד של הסטודנטים הועברו לחשבונו הפרטי. אילוסטרציה
תשלומי שכר הלימוד של הסטודנטים הועברו לחשבונו הפרטי. אילוסטרציה
תשלומי שכר הלימוד של הסטודנטים הועברו לחשבונו הפרטי. אילוסטרציה
(צילום: עידו ארז)
המשטרה עצרה אתמול (רביעי) תושב קריית אתא בן 43, שהועסק כיועץ לימודים במכללת "תילתן" לעיצוב ולתקשורת חזותית בחיפה. על פי החשד, היועץ הונה את המכללה בכ-300 אלף שקלים, והעביר לחשבון הבנק שלו כספי סטודנטים. מיוחסות לו חשדות של גניבה, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ואיומים. היועץ נעצר לראשונה בחודש שעבר, ושוחרר כעבור יומיים לביתו בתנאים מגבילים. גם היום הוא שוחרר לביתו, הפעם בהוראת בית המשפט.
החקירה נגד החשוד החלה בעקבות תלונה שהגישה הנהלת המכללה בפברואר האחרון. לפי ממצאי החקירה הסמויה שהתנהלה בעניינו, התברר שהחשוד נהג להבטיח מלגות לימודים והנחות מיוחדות לסטודנטים פוטנציאליים, על מנת לפתות אותם להירשם למכללה ולגבות מהם שכר לימוד מראש.
חוקרי משטרת חיפה סיפרו כי "לצורך העברת הכסף למכללה מסר החשוד לסטודנטים את פרטי החשבון שלו, וכך קיבל את שכר הלימוד ישירות לחשבונו הפרטי". הם הוסיפו: "בסיום שנת הלימודים נדרשו הסטודנטים לשלם את שכר הלימוד שהוגדר ברשומות המכללה כחוב, אולם הם מסרו להנהלת המכללה חשבוניות שלפיהן הוא שולם מראש".
החוקרים גבו עדויות ואספו ראיות, והחשוד נעצר לראשונה בחודש מרץ – כחודש לאחר פתיחת החקירה הסמויה. כעבור יומיים הוא שוחרר לביתו בתנאים מגבילים. אתמול ערכו החוקרים חיפוש בביתו, ולטענתם המשיך החשוד לבצע עבירות דומות גם לאחר שחרורו. היום, כאמור, הוא נעצר בשנית, והוגשה לבית משפט השלום בחיפה בקשה להארכת מעצרו בחמישה ימים נוספים – אך בסופו של דבר הוא שוחרר גם הפעם, בתנאים מגבילים.
שלומי שרוןעו"ד שלומי שרון
סנגורו של החשוד עו"ד שלומי שרון טען בדיון כי לפי גרסתו של היועץ, בהנהלת המכללה ביקשו ממנו לפעול באופן שפעל. "אתמול הגיעו אליו הביתה וביצעו חיפוש – לא מצאו כלום. בחקירה טענו שהוא הונה סטודנט, יצר איתו קשר טלפוני, קיבל ממנו המחאות וגנב את הכספים", אמר שרון.
שופטת בית משפט השלום בחיפה אורית קנטור ציינה בהחלטתה כי שוכנעה שבשלב זה "קיים יסוד סביר לחשד כי החשוד עבר את העבירות המיוחסות לו". "עם זאת", ציינה השופטת, "להתרשמותי ניתן להשלים את החקירה כשהחשוד משוחרר בתנאים מגבילים – בהם יימנע ממנו ככל הניתן לחזור ולעבור עבירות דומות". קנטור הורתה על שחרור החשוד ואסרה עליו ליצור קשר ישיר או עקיף עם עובדי המכללה, הסטודנטים הלומדים בה והמועמדים ללמוד בה – לתקופה של 15 יום.
סגן ניצב יוני שפירא, קצין חקירות מודיעין מרחב כרמל, אמר ל-ynet: "מדובר בפרשיית מרמה חמורה שהעבירות בה בוצעו במשך תקופה ארוכה. לאחר מעצרו שוחרר החשוד בתנאים מגבילים, והפר אותם בצורה בוטה – כאשר המשיך בביצוע אותן עבירות. הוא נעצר שוב ושוחרר היום בהחלטת בית המשפט". שפירא הוסיף: "בכוונתנו לפעול בנחישות בלתי מתפשרת על מנת למצות את החקירה בהקדם ולהביא את החשוד לדין".
2 צפייה בגלריה
יוני שפירא
יוני שפירא
"פרשייה חמורה, נפעל בנחישות כדי למצות את הדין עם החשוד". סנ"צ יוני שפירא
(צילום: דוברות המשטרה)
סנגורו של החשוד הגיב: "למרשי אין קשר למעשי ההונאה שיוחסו לו. לטענתו, כל פעילותיו היו על פי דרישת בעלי ומנהלי המכללה, בידיעתם ולבקשתם. לראיה נדחתה בקשת המעצר והוא שוחרר אף ללא מעצר בית".