נקמה? המשטרה פתחה בחקירה בעקבות חשד לתקיפת וחטיפת שלושה פלסטינים ביישוב הדרוזי ירכא בצפון. נבדק חשד שלפיו קיים קשר בין התקיפה האלימה לחטיפת בן העדה טירן פרו מדליית אל-כרמל, שגופתו הוחזקה בידי חמושים בעיר ג'נין. עד כה לא דווח על עצורים. (בפתח הכתבה - תיעוד של אחד המותקפים).
סמוך ל-03:00 הלילה (בין רביעי לחמישי), כחצי שעה לפני פריצת הדרך שהובילה להחזרת גופתו של הצעיר שנפגע בתאונת דרכים בג'נין, התקבל במוקד 100 של המשטרה דיווח של שלושה תושבי חברון על כך שהותקפו על-ידי כמה גברים בירכא. הפלסטינים אף ציינו כי המעורבים ירו באוויר והכניסו אותם בכוח לתוך רכב.
בפעילות של שוטרי תחנת גליל מערבי אותרו שלושת הפלסטינים (בני 17, 19 ו-28) חבולים סמוך למקום שבו הם נחטפו. הפצועים פונו לקבלת טיפול רפואי במרכז הרפואי לגליל בנהריה, המשטרה פתחה בחקירת נסיבות האירוע.
בתיעודים שפורסמו ברשתות החברתיות נראה אחד הפלסטינים מספר על התקיפה, וכן תמונות שבהן נראות החבלות על גופם של קורבנות התקיפה.
2 צפייה בגלריה
שניים מהמותקפים בחברון
שניים מהמותקפים בחברון
שניים מהמותקפים בירכא
בשעת לילה הודיע צה"ל כי גופתו של פרו, שהיה אמור לציין היום את יום הולדתו ה-18, הועברה למשפחתו בישראל. הגופה הועברה דרך מעבר סאלם בתוך אמבולנס של הסהר האדום, והמשפחה הגיעה לזהות את הגופה.
בהעברה נכחו גם מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף רסאן עליאן ומפקד המנהל האזרחי תת-אלוף פארס עטילה, שהיו בקשר ישיר עם בני המשפחה וגורמים פלסטיניים. עוד נמסר מצה"ל כי המהלך נעשה בתיאום עם הרשות הפלסטינית בכלל, ועם מגנוני הביטחון הפלסטיניים בפרט.
פריצת הדרך במגעים להחזרת הגופה התרחשה בסביבות השעה 3:30 בבוקר, סמוך למועד שבו הוחזרה הגופה לבסוף, בין היתר עקב החלטת הצבא לסגור את מעבר גלבוע ומעבר סאלם לכניסת סחורות עד להודעה חדשה, לאחר שכבר נסגרו אתמול ליציאת פועלים ולכניסת ערביי ישראל.
החמושים שהחזיקו בפרו הבינו לבסוף כי המעברים יישארו סגורים במהלך כל סוף השבוע אם לא יחזירו אותו והלחץ עליהם לשחרר את הגופה מצד הרשות הפלסטינית ומנגנוני הביטחון שלה הלך וגבר. בעקבות החזרת הגופה, המעברים סאלם וגלבוע נפתחו הבוקר.
2 צפייה בגלריה
גופתו של טירן פרו בתוך אמבולנס של הסהר האדום במעבר סאלם
גופתו של טירן פרו בתוך אמבולנס של הסהר האדום במעבר סאלם
טירן פרו והחזרת גופתו לישראל
(צילום: דוברות מתפ"ש)

גורמים ביטחוניים בכירים אמרו כי החמושים לא קיבלו דבר בתמורה - והם הודו לרשות הפלסטינית על "האחריות והרצינות" שגילתה במגעים להחזרת הגופה. "לצד ההישג של החזרת הגופה, יש לנו בוקר עצוב לאזרחי ישראל ובוודאי למשפחת פרו ולתושבי דליית אל-כרמל. אנו מודים למשפחה שסמכה על צה"ל ומערכת הביטחון ושנתנה לנו כוח להשיב הגופה", אמרו הגורמים הבכירים.
לדבריהם, "מנגנוני הביטחון הפלסטיניים והרשות לקחו את האירוע ברצינות רבה כמבחן בעיניהם. הם הוכיחו שיתוף פעולה ורצון רב לפתור את הבעיה המורכבת הזו ודווקא בעיר ג'נין. הרשות הוכיחה כאן אחריות ורצינות. הופעל מאמץ משותף של כל הגופים כולל שב"כ, ומול גורמים מקבילים". הם ציינו כי הפרשה התרחשה ב"תקופה מורכבת", בייחוד בימים האחרונים כשאתמול בין היתר אירע הפיגוע המשולב בירושלים, והדגישו: "לא ניהלנו שום משא ומתן עם מחזיקי הגופה. לא נתנו שום דבר בתמורה. הבהרנו בצורה ברורה - הגופה הזו חוזרת למשפחה".