3 צפייה בגלריה
יאיר לפיד
יאיר לפיד
לפיד
(צילום: מוטי קמחי)
ראש הממשלה יאיר לפיד השיב הערב (יום חמישי) על סערת אתר יש עתיד ברוסית, שבו נכתב כי הליכוד הפך ל"מפלגה מגזרית של ספרדים". אחרי מתקפות מצד הליכוד, שאף הכינו סרטון שבו האשימו את יש עתיד בגזענות ובהסתה, אמר לפיד כי "בצמרת יש עתיד יש הרבה יותר ספרדים מאשר בליכוד", והדגיש כי הורה להוריד מהרשתות את כל החומר ברוסית "ולפטר במקום את מי שכתב את זה".
לדברי לפיד, "אצלנו לא יהיו גילויי גזענות משום סוג, וכלפי אף אחד. מי שיגיד או יכתוב משהו גזעני יעוף מיש עתיד באותו יום". למעשה, ל-ynet נודע כי האחראי על כתיבת התוכן הוא אדם שעבד עבור משרד יחסי הציבור פרטיזן, שכתב ליש עתיד את התכנים ברוסית. ביש עתיד טוענים שעצרו את העבודה איתם עד לבדיקה מוחלטת של הסיפור, וכי לפיד דרש לפטר בכל מקרה את העובד שכתב את התוכן.
בפרטיזן מנגד טוענים שהם ממשיכים לעבוד עם יש עתיד, אך אישרו כי הפסיקו את העבודה עם אותו עובד - שהיה פרילנסר. אולגה וולפסון מהמשרד הוסיפה כי "אנו עומדים מאחורי ההודעה שפרסמה יש עתיד", שלפיה כאמור כותב התוכן "פוטר".
3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
"קורא ללפיד להתנצל". נתניהו
(צילום: שאול גולן)
3 צפייה בגלריה
יש עתיד ברוסית: הליכוד הפך למפלגה של ספרדים
יש עתיד ברוסית: הליכוד הפך למפלגה של ספרדים
הטקסט ברוסית
(מתוך עמוד הטוויטר של גלית דיסטל אטבריאן)
הוא הוסיף: "נתניהו כמובן מיד החל לחגוג על המשפט שנכתב, מפני שהוא לעולם לא יחמיץ הזדמנות להסית ולסכסך. הוא יודע כמובן שאיש מאתנו לא ראה את זה קודם, הוא יודע שהעפנו את האתר כולו מהרשת, אבל מה אכפת לו. העיקר שיש לו עוד הזדמנות לגרום לחברה הישראלית לשקוע לביצת השנאה".
"המשפט שנמחק אינו רק גזעני, הוא גם לא נכון", הוסיף ראש הממשלה. "בצמרת יש עתיד יש הרבה יותר ספרדים מאשר בליכוד. כשהייתי במרוקו עם השר מאיר כהן, שהוא יליד העיר מוגדור, הוא הסב את תשומת ליבי לכך שאני האשכנזי היחיד בחמישייה הראשונה של המפלגה. עד לאותו רגע איש מאתנו לא שם לב לכך. מעציב אותי שאני צריך בכלל לציין את זה.
"במדינת ישראל הייתה במשך שנים אפליה כלפי מזרחים. מי שמכחיש את זה טומן את ראשו בחול. האפליה הזו יצרה פערים בשכר ובהזדמנויות שאנחנו צריכים להתמודד איתם. לא להסתיר אותם, לא לטעון 'שזה היה פעם', אלא ללכת לתקן. לתת הזדמנויות חדשות בפריפריה, לשפר את החינוך, לקום כל בוקר מחדש נחושים לצמצם את הפערים החברתיים. זה מה שיש עתיד עושה".
נתניהו עצמו ייחס את הדברים שנכתבו באתר יש עתיד לראש הממשלה עצמו, וטען: "יאיר לפיד קורא היום ברוסית שלא להצביע לליכוד כי זו 'מפלגה של ספרדים'. אני גאה בכך שהליכוד היא הבית של כל עם ישראל - ספרדים ואשכנזים, דתיים וחילונים, חרדים ומסורתיים - מכל חלקי עם ישראל. הליכוד היא המפלגה של העם. המפלגה שמייצגת את כולנו. לצערי, לפילוג של לפיד אין גבולות. אני קורא לו להתנצל. אנחנו נדאג לאחד את עם ישראל".
את הטקסט שנכתב ברוסית חשפה בצהריים חברת הכנסת מהליכוד, גלית דיסטל-אטבריאן. היא טענה כי יש עתיד שתלה את המסר במכוון באתר ברוסית, "מתוך תקווה שהוא יעבור מתחת לרדאר של דוברי העברית". היא האשימה את לפיד בכך שהוא "מנרמל את גרבוז", זכר לנאום המפורסם מבחירות 2015.