2 צפייה בגלריה
הוריה של הילדה בת ה-4 שהותקפה מינית ע"י אברהם לשם
הוריה של הילדה בת ה-4 שהותקפה מינית ע"י אברהם לשם
הוריה של הילדה שהותקפה מינית
(צילום: גלעד כהן)
בית המשפט העליון קיבל הבוקר (יום ה') את ערעור פרקליטות המדינה והרשיע את תושב הצפון שתקף מינית ילדה בת 4 מחוץ לבית כנסת בירושלים בעבירת אונס. בכך הפך בית המשפט העליון את החלטת בית המשפט המחוזי בעיר שזיכה את התוקף מאונס והרשיע אותו רק במעשה מגונה. אחרי שבמחוזי נגזר על התוקף מאסר של שלוש שנים וחצי, התיק יחזור עכשיו לערכאה זו לצורך גזר דין חדש.
משפחת הילדה מסרה בעקבות החלטת בית המשפט העליון: "דינם של עברייני מין סדרתיים הוא מאחורי סורג ובריח לשנים ארוכות. טוב עשו בית המשפט העליון בהחלטתו והפרקליטות בבחירתה להגיש את הערעור, כי חשוב להקדיש למקרים אלו את תשומת הלב הראויה והעונשים המתאימים. מכאן מוטלת האחריות על בית המשפט המחוזי בירושלים לקצוב את העונש החמור הרלוונטי, לנטיעת תקווה בכל נפגעי עבירות המין, כי המערכת מסוגלת להגן עליהם ולהתחשב במצבם.
"אלו היו שנים ארוכות ומורכבות של יום יום קשה שאנחנו לא מאחלים לאף אחד. כמונו ישנן משפחות רבות וקורבנות רבים נוספים, וחשוב לנו לחזק את נפגעי עבירות מין למצוא את הכוחות להגיש תלונה - כי תלונה מונעת את הפגיעה הבאה, ויחד נעשה כל שביכולתנו למנוע את החוויות האלו מאחרים בעתיד".
2 צפייה בגלריה
אירוע תמיכה של משפחתה של בת ה-4 שנאנסה בירושלים על שקילת הפרקליטות להגיש ערעור על תוצאות המשפט
אירוע תמיכה של משפחתה של בת ה-4 שנאנסה בירושלים על שקילת הפרקליטות להגיש ערעור על תוצאות המשפט
הפגנת תמיכה במשפחתה של הילדה
(צילום: עמית שאבי)
הילדה הגיעה ב-2019 לבית הכנסת בערב שבת יחד עם אביה ושיחקה בחוץ - שם היא הותקפה. בספטמבר 2020 החליט בית המשפט המחוזי בירושלים לזכות את הנאשם מעבירת אונס, והרשיע אותו רק בסעיף של מעשה מגונה. במרץ בשנה שעברה גזר בית המשפט על הצעיר מאסר של שלוש שנים וחצי.
לפני הדיון שבו נקבע גזר הדין בשנה שעברה, התייצבו עשרות מפגינים מחוץ לבית המשפט והניפו שלטים שעליהם נכתב בין היתר "החוק היבש לא נרטב אף פעם". עוד לפני ההחלטה שהתקבלה אז, אמרו ההורים בריאיון ל-ynet: "בית המשפט לא מגן עלינו, אנחנו מתכננים להילחם כדי שאף הורה לא יעבור את מה שאנחנו עוברים".

האם לפני הכרעת העליון: "המשפחה נאנסה ונהרסה"

לקראת הכרעת בית המשפט העליון על ערעור הפרקליטות, כתבה אמה של הילדה במכתב מיוחד שפורסם ב-ynet ויועד לשר המשפטים גדעון סער ולשופטים: "בערב יום שישי, 22 במרץ 2019, פדופיל מוכר שתקף בעבר שינה את מסלול חיינו לנתיב עצוב, מוכה הולם ושבור לב, כשפגע בבתנו, רק בת 4.
"לצערנו ולצער נפגעי תקיפה מינית נוספים, בתי המשפט לא השתמשו בארסנל הכלים למיצוי הדין עם העבריין. הבת שלנו כמו נפגעות רבות אחרות במקרים אחרים תישאר עם הסיוטים, ההרטבה בלילות, ההתכנסות העצמית, הפחד המתמיד ומי יודע מה עוד צפוי בחייה הבוגרים. המשפחה שלנו, לעומת שלו, נאנסה ונהרסה, וכעת, עם ההליכים המשפטיים המקלים על עברייני מין, נאנסת בשנית".
בדיון היום קיבל בית המשפט העליון פה אחד את ערעור הפרקליטות, והרשיע כאמור את התוקף גם בעבירת האונס מלבד עבירת המעשה המגונה. השופטת יעל וילנר ציינה: "יש לחזק את ידיהם של נפגעי העבירה אשר מוצאים בתוכם את הכוחות ותעצומות הנפש להתייצב מול תוקפיהם, ולהביא בכך, כך יש לקוות, לא רק מזור לנפשם הפצועה אלא אף לעשיית צדק כמובן במובן הרחב ולמניעת פגיעות אחרות על ידי אותו נאשם בקורבנות פוטנציאליים".
השופטת וילנר הוסיפה כי הילדה "הפגינה אומץ רב בהתמודדותה ובנכונותה לשתף פעולה עם ההליך המשפטי האמור. יש לקוות כי עם סיום ההליך, יוכלו הילדה ובני משפחתה לשוב ולהפנות את כל מרצם פנימה, אל הליכים הממוקדים בהם ובטובתם".
עו"ד לירון מלכה, סנגוריתו של התוקף, אמרה: "מדובר בסוגיה משפטית מורכבת. אני סבורה כי בית המשפט המחוזי צדק בפסיקתו. שלושה שופטים בבית המשפט המחוזי ששמעו באופן בלתי אמצעי את העדים, ניתחו את הראיות באופן מוקפד והגיעו לתוצאה המשפטית הנכונה".
יצוין כי בהחלטתו היום, בית המשפט העליון לא התיר לפרסם את שמו של התוקף.