גם ביומיים הקרובים לא יתקיימו לימודים: משרד החינוך הודיע כי בעקבות הערכת מצב ביטחונית ובהתאם להנחיית פיקוד העורף, לא יתקיימו היום (רביעי) פעילויות חינוך פיזיות ברחבי הארץ. זמן קצר אחר כך פרסם פיקוד העורף את ההנחיות המעודכנות, שלפיהן גם מחר לא יתקיימו לימודים.
בזום שקיים היום שר החינוך יואב קיש עם ראשי הרשויות המקומיות והאזוריות, הודיע השר כי פעילות חינוכית פיזית לא תתקיים מחר. לעומת זאת, ממשרד החינוך נמסר כי יש אישור לפעילות מקוונת, בתיאום עם מנהלי בתי הספר.
2 צפייה בגלריה
בית ספר גבריאלי בתל אביב
בית ספר גבריאלי בתל אביב
בתי הספר ימשיכו להיות סגורים
(צילום: מוטי קמחי)
בנוסף צוין כי תינתן אפשרות להחרגה למוסדות חינוך שירצו לקיים פעילות חינוכית פיזית היום, בכפוף לאישור משרד החינוך ופיקוד העורף.
השר קיש אמנם השתתף בזום עם ראשי הרשויות, אבל בהודעה שפרסם משרד החינוך דקות לאחר מכן הוא הודיע למורים ולגננות כי עליהן לא להשתתף בתוכנה זו.
המשרד הנחה את עובדי ההוראה לעשות שימוש באפליקציית Meet של גוגל דרך חשבון משרד החינוך, לצורך למידה ופעילות חינוכית מרחוק. הם ציינו כי השימוש בגוגל מיט מאובטח יותר.
"ניתן להשתמש באפליקציית הזום באופן פרטי, אך יש להיות זהירים יותר באישור משתמשים ובאפשרות החדרת רוגלות או תכנים שאינם הולמים", אמרו במשרד החינוך והדגישו כי זום אינה עומדת בדרישות האבטחה המחמירות של המשרד. הם ציינו כי ההדרכות על גוגל מיט לעובדי ההוראה ממשיכות כמתוכנן באופן שוטף .
פורסם לראשונה: 16:53, 10.10.23