2 צפייה בגלריה
מפעל בן אנד ג'ריס בבאר טוביה
מפעל בן אנד ג'ריס בבאר טוביה
מפעל בן אנד ג'ריס בבאר טוביה
(צילום: EPA)
שבוע לאחר חתימת הסדר בין הזכיין הישראלי של חברת הגלידות בן אנד ג'ריס לבין תאגיד יוניליוור העולמי, הסדר שיאפשר לו למכור את הגלידות שהוא מייצר גם בהתנחלויות, מנסים בחברה האמריקנית לסכל את המהלך.
בן אנד ג'ריס תבעה אתמול (שלישי) את חברת האם שלה יוניליוור במטרה לחסום את אותו מהלך, תוך שהיא אומרת שמכירת הגלידות מעבר לקו הירוק "אינה תואמת את ערכיה". לפי התביעה, הדבר "חותר תחת היושרה החברתית שבן אנד ג'ריס בנתה במשך עשרות שנים".
חמישה מחברי מועצת המנהלים של החברה האמריקנית תמכו בהגשת התביעה. שני האחרים - שניהם נציגי יוניליוור - התנגדו. בשבוע שעבר פורסם ב-ynet לראשונה אותו הסדר, שיאפשר לזכיין הישראלי אבי זינגר להמשיך למכור את הגלידות גם בהתנחלויות, בניגוד לדרישת בן אנד ג'ריס.
2 צפייה בגלריה
מפעל בן אנד ג'ריס בבאר טוביה
מפעל בן אנד ג'ריס בבאר טוביה
תביעה נגד יונילוור
(צילום: EPA)
במסגרת ההסדר שנחתם, הובטח לזינגר להמשיך לייצר את הגלידה כפי שעשה ב-35 השנים האחרונות ללא הגבלת זמן או מגבלת מכירה, והזכיין הישראלי ציין כי הסיכום מאפשר את המשך פעילות המפעל בבאר טוביה שמעסיק מאות עובדים, ואת פרנסתם של אלפי ישראלים ולפלסטינים שאמונים על האספקה והשירותים של המפעל.
מה שאפשר את ההסדר מול יוניליוור שעוקף את חברת בן אנד ג'ריס הייתה הסכמה ולפיה האריזות יוחלפו לכאלו שהכיתוב בהן יהיה בעברית ובערבית - ולא באנגלית. כמו כן, תמונתם של מייסדי החברה, בן כהן וג'רי גרינפלד, תוסר מהאריזה בישראל.
בהצהרה משותפת של שר החוץ יאיר לפיד ושרת הכלכלה אורנה ברביבאי לאחר אותו הסדר נכתב כי "ישראל מברכת על הודעת יוניליוור על כך שחברת בן אנד ג'ריס בישראל תמשיך למכור גלידה ללא אפליה, ומברכת את אבי זינגר, הבעלים של בן אנד ג'ריס בישראל, על ההסכם שהושג. מדובר בניצחון ערכי חשוב נגד האפליה והאנטישמיות העומדות בליבו של קמפיין החרם על ישראל".
פורסם לראשונה: 23:06, 05.07.22