יהלומים אקסלוסיביים בשווי מוערך של מיליארד דולר מוצגים במסגרת שבוע היהלומים הבינלאומי שנפתח ביום ראשון האחרון בבורסת היהלומים ברמת גן. נציגים מיותר מ-40 מדינות מכל רחבי תבל, 450 קניינים ונשיאי בורסות מסין ועד ניו יורק, הגיעו לתערוכה הייחודית שהפכה להפנינג ענק של יהלומנים ותכשיטנים. בין המוצגים בתערוכה, יהלום נדיר שגנב את ההצגה - "היהלום היהודי".
2 צפייה בגלריה
יהלום בצורת  מגן דוד
יהלום בצורת  מגן דוד
"בחיים לא ראינו דבר כזה". היהלום הנדיר עם לכלוך בצורת מגן דוד
(צילום: חברת G.B.H diamonds )
2 צפייה בגלריה
יהלום בצורת  מגן דוד
יהלום בצורת  מגן דוד
(צילום: חברת G.B.H diamonds )
מדובר ביהלום היחיד בעולם שטבוע בו מגן דוד בצבעי צהוב, חום וירוק. מגן הדוד נוצר בהליך טבעי שמתרחש לא מעט פעמים כשיהלום מתגבש בטבע, אולם בדרך כלל נחשב לפגם או לכלוך שפוגע באיכות ובהחזר האור של היהלום ומוריד מערכו. אלא שהצורה הייחודית של מגן דוד שנמצאה בו, הפכה אותו ליהלום מעניין ונדיר.
ערכו של היהלום שנכרה בזימבבואה מוערך בשניים עד שלושה מיליון דולר, ומשקלו 2.03 קראט. הוא מוצג לראשונה בתערוכה ברמת גן, ובהמשך אף יועמד למכירה פומבית. לפני כארבע שנים היהלום נרכש, יחד עם יהלומים נוספים, על ידי חברת G.B.H diamonds.
"על המעטפה בה היו היהלומים התנהל משא ומתן ארוך וקדחתני עם המוכר שסירב למכור את המעטפה במשך חודשים", סיפרו בחברה. "באחד הימים הגיע אלינו איש חב"ד, וקראנו כולנו את ספר התניא. הסוחר פתאום התקשר ומכר לנו את כל המעטפה. הבחנו בלכלוך באחד היהלומים, ולאחר שפתחנו חלון באבן כדי להבין כיצד ללטש את היהלום, נדהמנו לגלות את הצורה הייחודית שבו. בחיים לא ראינו דבר כזה. אם הסוחר היה יודע, הוא כנראה לא היה מוכר לנו".
נשיא הבורסה הישראלית ליהלומים, בועז מולדבסקי, סיפר כי "שבוע היהלומים הבינלאומי שמתקיים השבוע בבורסה, ממחיש את הכבוד שרוכשים לבורסה הישראלית בעולם, את האטרקטיביות של השוק הישראלי ואת הרצון לחזק איתנו את קשרי המסחר. זאת גאווה ישראלית יוצאת דופן לארח את תערוכת היהלומים הגדולה בעולם מאז הקורונה".